torsdag 15 april 2010

REGNRUSK MITT I VÅRYRAN

VÄDER OCH VIND
Just som man vänjer sig vid finvädret så slår det elaka regnet till. I grunden var det väl inte så märkvärdigt regn som föll på kvällskvisten men blöt blev jag när jag tog vårens förssta riktiga tur på cykel. Det blev ett varv på en dryg timma runt bomhus och Karskär.

NY REGERING
Mona Sahlin hars presneterat sina vallokomotiv och de är lika spännande som en för tredje gången värmd tomatsoppa. Hur skall man kunna vinna med ett sådant gäng. Nog för att Reinfeldt har ett antal märkliga spelare i sitt lag men kan det bli lika avslaget och ospännande som Mona;s gäng.

TIGER WOOD
Bra att han börjat spela igen. Snart har han väl folk på sin sida efter alla dessa eländiga rapporter om detaljer rörande partes bristande respekt för varandra. Måste vi verkligen ha mer information. Skilj er för guds skull men skynda på och sluta tjata om det.

GEFLE RECORD STORE
Det ärlite synd om Jimmy som har så fåp besökare till sin affär som är så jäkla prydlig och har en sådan bredd. Ofattbart att inte fler har hittat dit. Nu har han ju dessutom en hel del nya skivor om man vill ha det.

RESTAURANG BUrned Bananas (buba)
Har lovat mig själv att inte skriva om Buba eftersom man aldrig tackar för allt beröm men nu har det ju smittat av sig till Jimmy N också så jag kan väl tillfälligt frångå mina principer. Två dagar i rad har man serverad utsökt lunch och t om en hel del grönt på tallriken och nu har man visst börjat rusta övervåningen. Jag måste göra mig besväret och gå upp och titta.
bORAT HAR ERKÄNT ATT HAN ÄR TEKNISK IDIOT OCH HAR FULLT SJÅ ATT GÅ UT PÅ INTERNET men varför hjälper inte Jimmy till när han är sponsrad av Buba?
Sluttjatat om det.

FÖRVÄNTAN
Inför helgen. Skall bli skönt att bli ledig igenoch hinna cykla ännu mer.

DAGENS BERÖM
Utöver ovan till sonen som tvättat mitt gamla vrak till bil Tråkigt bara att det komemr så mycket rost i dagen när man tar bort smutslagret.

ÖNSKAN
Att lill-bilen blir såld OCH att jag snart får åka och bada med Matt,José och Juan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar