torsdag 29 april 2010

SISTA APRIL

VALBORG
Ja då har april månad också gått till ända inom kort. Tänka att snart halva året har gått. Det är ju inte klokt och inte kommer jag iväg på semester. Inte ens till Åland. Uselt Vad sysslar jag med i mitt källarhål.( Här syftar jag på tankar från ett källarhål eller ungefär så av Dostojevskij) Han var ungefär lika ensam som jag har blivit på den här bloggen men det gör väl inget. Det är väl tillfälligt och Eva har svarat. Tack för det och lycka till med dieten. Kan vi få en vikt-rapport varje vecka.
VIKT
Det där med omformning av sin figur är viktiga frågor och särskilt för andra.
Min sälformade kropp får jag mycket uppmärksamhet för. Väldigt sällan positivt men i alla fall uppmärksamhet och det är väl en bra början,

AV VÄRDE
Jag tycker att det vore av värde om JK tog upp min anmälan mot MV och satte en prislapp på deras ofantliga slarv. Återigen får jag betona att de allra flesta på MV är väldigt bra att ha att göra med. Det är inte fotfolket jag är ute efter. Å andra sidan har jag väntat 4 månader på att få en fortsatt utredning i Gävle så man undrar hur en del tänker. Har inte chefen pli på sina anställda. Det borde väl vara en självklarhet att man i vart fall får klarhet i varför det dröjer. Det kan ju finnas naturliga förklaringar.

MIKAEL HAMMARSTRAND
Åklagare lämnar Gävle. Tråkigt tråkigt. En hedersknyffel i den högre divisionen.
Honom skall jag gå och gratta inom kort men jag lär en paket med mig?
Har ej sett någon insamling.

EVITA
Får besök från Spanien idag. Tänk vad roligt att få träffa Maja och dela ut sandlåda och annat "godis" på ett- årsdagen.

HILLEVIS JOHAN
Hurra, hurra, hurra på 30-årsdagen. Den 5:e maj är det dags för kusin Veronica och den 21 juni Anna Mikaela(dotera).

BRASA
Brasan skall ju alltid brinna och hoppas att den får göra den hos envar och att Ni inte grälar ihjäl Er. Jag tycker att det grälas alldeles för mycket och pussas för lite. Kommer antagligen att gå och se på Valborgselden i morgon.

BUBA
Var på Buba i går och träffa Borat. Han var som alltid på gott humör. Vilken trevlig kille. Köpte en äl och en liten smörgås/toast med fiskromsröra. Mycket gott. Efterrätten som jag fick var också väldigt god. Hur skall det gå med mina ambitioner att gå ner ett halvt kilo i veckan. Måste ut och cykla vara och varannan dag känner jag.
Jim Jasmin gapskrattade när sonen frågade om det gått bra med min slimning. Vad elaka människor det finns eller i vart fall insinuanta.
Hinner inte skriva mer. Ha en bra Valborg.

OMRÖSTNING
Hur många tycker att BUBA skall byta gardiner?

BERÖM
Åt sonen som är hemma och städar.

1 kommentar:

  1. diet och diet.....:)inte går det bra inte
    du själv då , vännen ???

    SvaraRadera