onsdag 5 maj 2010

EN SÅN DAG-EN SÅN VECKA

Det har varit en fantastisk dag och en fantastisk vecka. Som vanligt har jag skrivit alldeles för lite på min blogg från mitt källarhål men så blir det när ingen propsar på ens uppmärksamhet.
Om Ernst Hugo Järegård sades det att om han inte fick stå i centrum så somnade han.
Så illa är det inte med mig och jag är en person som trivs i mitt eget sällskap men visst är det roligt om man får någon slags respons. Jag är därför finns jag till eller något liknande skrev en filosof för länge sen. Så är det väl kanske. Om man inte märker vad man skriver. Varför skall man skriva d.

VECKAN SOM VAR
Var på bjudning-mingling-hos vice chefsåklagare Mikael Hammarstrand i torsdags. Det var en trevlig tillställning. Jurister skulle träffas oftare. Då kanske man också blev något mindre vass i tonen MEN det får inte gå ut över klienten som alltid skall vara i centrum-i vart fall så länge man har rättmätiga krav/önskemål. Om man däremot tror att advokater skall vara megafoner och skrivbiträden har man kommit fel. Trevligt att råkas men besvära inte mig. Åk till Stockholm. Där finns det mycket "juristbös" som gör allt för att tjäna några spänn och hedern är intecknad upp till skorstenen. Snacka om skatbo ( i skorsten).
Fick träffa nya länspolismästaren. Hon var snyggare än på bild men varför bärmänniskan polisuniform när man inte ärpolis och har ett förflutet på KFM. Förstår ingenting men hon har blick som en bländande solstråle.
En fråga? Hur länge skall Mikael orka pendla med cykel mellan Gävle och Örebro-24 mil. Tur att semestern snart är här.

RUNE OCH BIRGITTA
F d chefsåklagaren var där med min gamla kära chef Rune från Länsrätten 1979-1982. Alltid lika trevligt att täffas. Båda är flitiga som drogade humlor. Glöm inte barnbarnen. Nu får det snart vara nog med extraarbete-eller hur?
Undrar om Germund Sandler-min chef på Länsrätten-fortfarande lver. Hans far-gamle ministern och landshövdingen är i alla fall död sedan länge. Stendöd. Utrangerad från Vita arkivet på Fonus.

HELGEN SOM VAR
Fick träffa Evitas barn. Vilka barn, vilka broilers. Hur bär hon sig åt. Snygga, vackra framgångsrika. Oj, oj, oj. Där ligger man i lät-vad gäller mig själv. Mina barn är väldigtduktiga. Båda två. Svärsönerna var mycket vällyckade dessutom.
Vilket gulligt spanskt-svenskt barn-barn. Maja är bäst, ingen protest. Vore trevligt att träffa Pelé och Victory också?

CYKLING
Cyklade 7 mil i lördags och 4 mil i går. I lördgas körde jag nästan i hjäl mig men i går gick det bra.

ODD FELLOW
Vilken härlig tillställning i måndags och hur duktig är inte teaterdetaljen med cermonimästaren i spetsen. Hur mycket kan den karln ha i huvet? Han är skarp som en skalpell på Läkarhuset.

SÖDERHAMN
Utsökt måltid. Tack för den. Dop på lördag. det blir spännande. Skulle velat vara med.

LUSEN
Hopplöst fall av hund. Kommer aldrig att bli ordning. Bits och dreglas men är oemotståndlig.

ABSINT PÅ EN ONSDAG
Alltid lika trevligt. Lubbe i högform. Juha ståtlig och lugn som en egyptisk sfinx.
Dansen den går upp på Sfinxsta skär är den mest spelade svenska melodin just nu. I vart fall när Kairo. I Hamnen. Där man lastar.

HISTORIA
Varför ger norrmännen järntabletter till sina får?
Man hoppas på stålull.

ROLIGT
Visst är det roligt men Evita förstår inte Göteborgshumor trots att hon har en son som bor i Göteborg. Störtroligt.

ÖNSKAN
O Gudrun! I morgon är en annan dag.

SOV GOTT

Hasta pronto, Tito och alla andra spansktalande.

4 kommentarer:

  1. körde nästan ihjäl ???? inte ens ett skrubbsår vad jag vet....
    Viktnedgång??
    ... här kör vi snabbvariant via vinterkräk - den går som en löpeld i familjen.
    En del kallar sej immuna. Vi får väl se. /e

    SvaraRadera
  2. Kära anonym. Efter omfattande utredning har jag kunnat se på min hemsidas statistikavdelning att din kommentar sannolikt är från Forsbacka eller någon by i närheten.
    Här jobbar en annan som en svettig iller med att försöka hyfsa till sin vackert spolformade kropp-jag går stadigt ner ett halvt kilo i veckan för att komma i min säckformade badbyxor- och sedan ägnar du dig åt sådant fusk och DOPINGLIKNANDE metod som att i efterskott låta dig drabbas av vinterkräksjuka. Har du dubbdäcken på också? Jag valde att ta emot smällen med hakan och därför fick jag bara lättare skador i form av decimetrar långa blåmärken över nästan hela kroppemn / Den där Mary blev chockad när hon såg skadornas omfattning).
    Börja träna cykel igen och gör du inte det så¨finns det risk att du måste jobba extra i sommar som spärrballong över Valbo Köpcenter för så snart du slutat kräkas så kommer du antagligen att ta igen de kilo som du missat nu. Tro mig oh titta inte för mycket på TV och särskilt inte på "Barca" som vi fotbollsälskare
    säger.

    SvaraRadera
  3. å andra sidan är jag inte spolformad ... :)
    hmmm- när såg den där mary dina blåmärken???? /e

    SvaraRadera
  4. Sa jag spolformad. Det stämmer ju inte. Spolmaskformad måste jag ha menat. Man blir förvirrad när folk i ens omgivning ramlar omkull som andra käglor.
    Maty har sett röntgenplåtarna-där blåmärkena (inombords) klart framgår och en läkare i Storvik har intygat att bilderna var överensstämmande med verkligeheten. Det var bland de största inre blåmärkena som den läkaren sett så det kan väl inte finnas anledning för dig att betvivla det.
    Min vurpa kallas på spanska "Bicycletas" om det gör det lättare för dig att förstå omgånget av min skada då. Mig hjälpte det inte alls.
    Ha det bra och hoppas att du snart kan köpa en riktig cykel så du slipper sitta där på altan och trampa (vatten).

    SvaraRadera