söndag 10 januari 2010

Söndagen den 10 januari

KYLAN
Inte kan det väl vara lika kallt fortfarande. Har inte sett någon termometer men misstänker att temperaturen går mot -10 grader och det är hanterbart. Nu kan mössan få vila i fickan ett tag till. Måtte inte kylan komma tillbaks men å andra sidan får vi hoppas att vi slipper kladdigt töväder och det är kanske i farnas riktning under veckan.

ABSINT
Åt med sonen på Absint igår och det smakade utsökt. Dyrt men utsökt. Personalen alltid lika trevligt trots att Lubbe var ledig.

BRÄNDA
Det går att gå på brända även på kvällen. Både den tvångsklippte ) bara ett rykte) Borat och Pocahonta var där.
Poca skulle åka till Dubai. Blir lite avundsjuk. Var där med familjen för 3 år sedan och det gav mersmak.
Politiskt är det dock ett skumt land men skulle man se till politik kunde man varken åka till Kina, Dubai eller Usa, än mindre Israel och även Turkiet är klart tveksamt.

TIGER OCH ELIN
Tycks vara jättenöjda på var sitt håll. Kanske blir ett avtal inom kort. Elin skulle köpa nu bil med "allt" och det lär väl kosta fläsk.
En av Tigers alla älskarinnor är tydligen väldigt förtjust i den tigande golfspelaren som gör uppehåll i sitt spe. Kanske blir en jättegullig ny relation som föder kvällspress ochannan vegeterande press.

ÅKE SÖDERMAN
Åke Söderman får hela debattsidan för sig själv i AB och undrar varför vi inte masrcherar trots en armé av arbetslösa. Jag fråga r mig det samma och gårdagens inlägg var något åt det hållet.

STEFAN EINHORN
Honom har man blivit trött på mer en en gång men hans uppmaninr sin egen skull som en typ av friksvård är säkert korrekt. Är man snäll aktiverar man ett "njutningscentrum som ger samma effekt som narakotika, sex och god mat".
Låter bra. Låt oss jobba för det-.säger jag som kan vara så elak!! Visst är det så men det är för att skapa ett mjukare samhälle så det finns en "snällhetstanke" i förlängningen.

STATISTIK
Snart har denna sida inga läsare alls. Det har växlats mellan 15-25 personer. Jag får skylla mig själv när jag inte skriver varje dag men det skall jag försöka göra nu. Inom katoliscismen är likgiltighet en dödssynd men i Sverige är det legio en slags parameter för hur många lever. Inte undra på att ohälsotalet är så högt och inte minst i allra närmsta närområdet där man är lika ovillig att ägna 5 minuter åt att blogga. Ex Mr Nordin som numera inte ens orkar kolla upp att han fått beröm som han kan slicka i sig.

VARNING
Se inte Göta Kanal 3. Det måste vara en av de allra sämsta filmer som gjortsd i Sverige sista 50 åren. Fasansfull. Usch.
Se istället Sherlock Holme som även om den mest påminner om Karate Kid ändå har så många poänger och är så otroligt välspelad.


Ha en bra kväll

Bloggansvarig

3 kommentarer:

  1. Jodå det har jag sätt men du är så flitig på att skriva (mängd) att i bland kan man vara för strässad-(Hälsingemål) för att läsa allt som du har skrivit.

    SvaraRadera
  2. Hejsan Tryggve och god fortsättning på det nya året! Har lagt upp din blogg på mina favoriter så jag kikar in ibland och kollar vad du har för dig... Och blir uppdaterad om Elin och Tiger, annars sker den uppdateringen hos frissan där alla skvallertidningar finns! Har du varit in på Elias blogg någonting? Där florerar du på någon bild! Kram från cissi

    SvaraRadera
  3. Hej,Ji,,y! Det tar fem minuter om dagen att läsa min blogg-högt räknat men vi gör alla våra prioriteringar så att det blir så bra som möjligt.

    Hej,Kära Cissi! Nu glömde jag skriva om Tiger och Elin idag men jag lovar återkomma väldigt snart. Det är så spännande när svärmor själv är en sådan fantastisk "Tigrinna". Hoppas hon gjort dottern prismedveten nu när man skallföprhandla om skilsmässoapanaget.

    SvaraRadera