lördag 4 september 2010

SEPTEMBER MED BESKED

BRITTSOMMAR
Inte nog med att jag har en kusin som heter Britt vi har också fantastisk britt-sommar i Gävle. Underbar dag som började kl 07 00 med att jag gick upp och tvättade samt åt frukost och begav mig ut på en cykeltur på 5,5 mil via Högbo-Forsbacka.
Blev bjuden på Kaffe hos Maria och sonen lasade sig upp vid 10 30 snåret.
Fortsatte den fantastiska dagen med dusch.massage mot onda rygg och skuldror.
Lena och Tom Tom Trana hade sedan vänligheten att bjuda undertecknad och Jimmy Nordin till Furuvik. Det var väldigt trevligt men vilken USEL mat. 69 kr för vidrig hamburgare, världens minsta pommes och borttappad läsk. Ett fyrfaldigt usch. Hur kan man tillåta sådant här. Kan inte GD och AB skicka matpatruller som gör att man måste byta ut ledningen för storrestaurangen i rotundamodell.

TACKA VET JAG
Tacka vet jag maten på Brända ( Buba).
Väldigt god mat den här veckan två femmor och en 4,5. Kan det bli bättre? Dessutom
lysande babyribs. Kladdigt och gott som en kärleksstund i dyngstacken.
"Ribsen" kunde dock varit lite mer kryddade och tilltugget skulle haft långskurna bitar av salthurka så hade det varit perfekt.

SERVICEN
Vilken service. Både oliver ( tyvärr fel storlek men ändå) och smalskuren stark ost. Gott gott i gott gott och Borat var ovanligt trevlig denna kväll och Rödlock bländande och som den kvinnan går. Är det Guldlock och Poca som lärt upp henne eller har Bizy spöat henne till stordåd? Som en afrikansk kvinna med krus på huvudet genom öknen. Kvällen förgylldes ytterligare av att Brunlock var där som civilist med utslaget hår och berömmande blickar från bartendern. Var jag Brunlocks kille skulle jag omgående starta en investigation.

CRAZY FRIDAY
Det gick ju inte att missa Crazy friday på Absint. Smockfullt från start. Började med att krocka med Ms Linné så att fyra drinkar gick åt fanders liksom glasen och jag fick kladd på byxan men vad gör väl det. Hade nöjet att prata med min privata spansklärare och dessutom få lyssna till några självskrivna dikter av Peruvia.
Mycket angenämt. Vilken stilkänsla.

REKOMMENDATION
Time after time med Cyndi Lauper som kommit ut med en bra samling.
Lisa Nilsson har också kommit med en bra samling.

LYCKA TILL
Vi önskar Jimmy lycka till i kommunalvalet ( och kanske också i riksdagsvalet) med sitt befolkningsparti. Har inte läst partiprogrammet men Jimmy intygar att hans
program är det mest företagsvänliga. Skulle inte förvåna mig. När våra dinosauruspartier inte ens kan se till att man som småföretagare kan vara sjuk utan att bli ruinerad och dessutom få betalningsanmärkningar om man ligger efter så lite som 10 000 kr på skattekontot då är ju världen upp och ner men det vet ju trogna läsare att jag tycker.
Mycke politik är totalt oduglig. Tillverkade av dårar och konsultnissar som måste varit rejält på fyllan när man skrivit sina förslag. Sedan kan man köra hur mycket "sockervadd" man vill -inför varje val-utan att jag imponeras.
Däremot anser jag att vi har fantastiska politiker i Gävle -Bodil Ceballos och Tomas Tobé och tidigare Ragnwi Marcelind-när massakern av det sunda förnuftet sker i vårt "kära parlament".

FRAMTIDSPLANER
Kommer att gå till Kungshallen och äta middag hos den förträfflige Nikko med familj och anställda. Hoppas han har finspriten hemma.
Det är bara Nikko och Danilo som bjuder på de riktigt fina sorterna.

1 kommentar:

  1. Nu ska vi kommentera maten på Brända bocken. Först vill jag säga att det är Gävles bästa lunchrestaurang. Men inte nog med det Lasagnen som de har är min nummer 1 någonsin när det gäller mat. Den är fantastiskt god.

    SvaraRadera