söndag 20 juni 2010

BRÖLLOPSYRA

KUNGLIGT BRÖLLOP MM

Inte är jag någon anhängare av monarkin i dess nuvarande form och framförallt inte alla dessa protokullära regler och krav på att man skall titulera kungen för Ers kungliga höghet och allt vad det är. Barnsligheter men visst var det ett vacker bröllop enligt sammandraget. Visst var det en säkert oförglömlig folkfest. INte minst i Ockelbo som jag passerade häromveckan när jag var ute och cyklade.
Victoria är en förtjusande person-och syster Madelene är vacker som en hel bröllopsdag- och Daniel hörde jag hålla tal till sin kvinna. Mycket romantiskt . Mycket välövat. Måtte de bli lyckliga och måtte all ståndshögfärd försvinna vad det lider. Tacka vet jag likhet inför lagen och alla människors lika värde oavsett hur trevlig man än kan vara som kunglighet eller eljest.

ROBERT OCH IDAS BRÖLLOP (NY VERSION)
Vilken tillställning. En sådan fest. Så välrepeterat. Så mycket arbete bakom några få timmars gemenskap. Högsta betyg. Bästa bröllop jag varit på SÖDER OM HÄRNÖSAND.
(Det allra roligaste bröllopet var utomhus i ett svinhus eller magasin eller liknande på en camping utanför Sollefteå när min kära STYVDOTTER CISSI gifte sig.)

En del av succén var toastmastern-som vi tillsammans åt upp efter att han var klar med sin föreställning i foprm av en ostöverdrage Croque Monsieur (det var nog inte många som förstpd den Göteborgshumorn), som otroligt nog inte hade varit toastmaster förut. Han jobbade till vardags med att värma varma smörgåsar.

Tänk att den "fula ankungen ( intern skämt) kunde göra sig så bra som brud-gum.
Hoppas att det blir nya syskonbarn utan gum inom ett knappt år. Charlie var ju suverän men undra på det med så snygga föräldrar.Robert såg ut som en halvdålig kopia av Miniman ända till dess han kom upp i tonåren men man kan inte få allt.
(Fattar inte hur det kunde gå så illa med tanke på hur snygga föräldrar han harr och hade redan vid koncetionen. Kanske han föddes för nära brodern Johan som var snygg redan som barn.)

DANS
Roligt att dansa var det också. Bäst var Angelika men syrrorna skötte sig också bra. Väldigt trevligt att träffa eX-svågern Sören och Nu-svågern Olaus. Han vägra dansa som vanligt med mig. Förbannade tråkmåns. Bara för att jag ville föra.
Jag har ju trots allt stått och arbetat i fören på en båt det har ju inte Olaus. Han har haft fullt upp med att stå under trä som fallit över honom så han kunnat få löjligt mycket försäkringsersättning. Man borde göra en "fallstudie" på hur den olyckan egentligen gick till.

BESVIKELSE
Tänk att de som man tror är ens vänner eller nyligen har varit ens vänner har så svårt att svara på mail och SMS och att överhuvudtaget visa lite elementär hänsyn.
Halv-SMS-mesyrer är var det handlar om.

INNEVARANDE HELG
FANTASTISKT kalas igen. Denna gång hos min kära dotter Mikaela som fyller 30 i morgon ( I går när det här redigeras).
Otroligt vad mycket god mat hon lagat och otroligt vad duktig Ronaldo-barkborren- varit på att duka ( ta fram servetter) lägga på brunnslocket och öppna fönsterluckor och annat. Å rolig är han också, fast än han kommer fårn Småland."Är någon Emma hemma? Hon är i Boda" Jasså har hon åkt så långt? Jag som vill träffa henne idag. (Obegriplig intern humor för familjebruk) Visste ni förresten att Emmaboda kallas för "schottis-sjöpingen? Varför då? Båda, båda hopp räknar man i schottis. Intelligent.

FILM
Ni måste se "The Ghost writer" avPolanski. Helt otroligt bra.
I går såg jag nya Beck som jag livligt kan rekommendera. Dock ej dem som är klostrofober.

GRATTIS
Till Jimmy Nordin som fortsätter göra bra resultat. Ett tag var han nära att bli stoppad på Buba men nu vill de visst ha honom kvar dels p g a resultat och dels för att han delar ut femmor i tid och otid. Vad skall det då bli när jag blir gästkock inom en dryg vecka? 6:or eller 7:or?

MUSIKTIPS
Spotify. Lyssna särskilt på Rod Stewart. Massor av bra låtar som hans cover av "Have Y ever seen the rain" och "The first cut is the deepest."

TIPS
Sov gott och fortsättblogga med mig.

TACK TILL CISSI
tack för att du är finsk ( finns) -skoja bara. Tack för att dui återigen går in på min blogg till skillnad från de flesta andra s k kamrater och vänner och släktingar och syskon och faen och hans moster.

1 kommentar:

  1. Hejsan! Nu börjar snart min semester, det blir härligt. Men jag såg att du skrivit fel i bloggen. Eller menar du att Roberts bröllop var roligare än mitt!!?? Oj, oj vad fort man glömmer... ;-) Nåväl, en två-årsdag närmar sig och då kanske vi kan ses? Kram till dig Tryggve från Cissi

    SvaraRadera