tisdag 22 juni 2010

EN LJUM KVÄLL I JUNI

EN SÅN DAG
Inte ens i Svartlien kunde man ha en bättre dag när man spanade över Klintatjocka och märkte att det var Björn- och Bjärv-fritt.

TURBO
På arbetet var det turbo från 7 10-16 20. Trevlig lunch med Jim Jasmin och sonen.
En fantastisk lunch, svindlande nära en femma. Var då på Buba så klart. Mycket fin smak på köttfärsen. Lite för mycket grön kolasås på tallriken och lite för lite vanlig sås och lite för lite gräs/sallad men bra. En 4,5, En stark 4,5. Ungefär som när man blandar en starköl med en mellanöl om Ni förstår vad jag menar.

VÄdret
HÄRLIGT VARMT.

MOTION
Det bleV fem mil i dag på exakt två timmar, 25 km i snitt. Personbästa. Åkte till Ove Jansson-Bäck-Högbo/Östanby-Sandviken-Forsbacka Gävle.
Från i söndags blir det alltså 16 mil. Inte så illa pinkat av en pseudopensionär utan prostatbesvär ( hör till den kommande åldern).

KVÄLL
Först lunch på Buba och sedan en kvällsöl på Buba. Kan det blir bättre. Ja! Om man har sällskap av snöleoparden. Var hon där? Ja, hon var där. Var hon vacker? Nej, inte vacker. Bedårande. Vilket uttryck, vilken charm, vilket leeende Som en tavla av Anders Zorn, fast påklädd. Blinded by the light.

KVÄLLENS HÖJDPUNKT
En kram av snöleoparden. Oh, Gudrun.

OVÄNTAD BONUS
Danilo på Buba,som klagar på att jag skriver för dåligt på min blogg-skall Buba säga., Jag tror att de totalt har tre inlägg på 6 månader? Oavsett det. så hade Danilo en väldigt snygg tenniströja på sig. Varför är inte han med i Wimbledon? Kanske för att att han är fullt upptagen med att heja på de som Wimbla med dom som går omkring på Buba och dricker vin och öl och talar tennis?

ÖNSKAN
Fred med Snöleoparden och starkare benmuskler. Gud vad jobbigt det kan vara att cykla ibland.
Devis: "Jag borde skött mig bättre, det kan du väl tänka på men minns att det var inte menat så". ( Tom Paxton på svenska).

ÖNSKAN NUMMER TVÅ
Sov gott och simma lugnt.

1 kommentar:

  1. Äntligen fick jag till en kommentar.. Tack för berömmet för min tröja. Självklart glädjande att du uppskattar lunchen på Brända Bocken

    SvaraRadera