söndag 6 juni 2010

NATIONALDAGEN

6:e juni
Inget firande för mig på nationaldagen. Hade varit härligt om man då tog tillfället i akt och arbetade för en samhörighet med alla folk och alla etniciteter. En mini-cityfest som man saknar allt mer. I alla fall jag.

CYKLING
En väldig massa cykling har det blivit på sistone. I torsdags hann de bara bli 2 mil men i går tog jag skadan igen och skadade mig på ett visst ställe p g a alltför hårt nötande av sadeln och dessutom ofrivilligt.
Ett råd är att alltid ha en bra karta när Ni är ute och cyklar. Det hade inte jag igår. Jag hoppades på tur men någon sådan dök ej upp. Åkte från Söderhamn kl 11 30 och var i Enånge som ligger 3-3,5 mil därifrån knappt 2 timmar senare. Gick trågt. Motvind. Jobbigt. Cyklar rakt västerut och räkna med att störa på avtag mot Trönö men icke sa nicke. Blir fast på skogsvägar under närmare tre timmar. Till slut lyckades jag komma ut i Flästa ( ca 1 mil från Arbrå) och då hade jag 4,5 mil kvar till Söderhamn. Usch vad segt. Tröstade mig med veckans husmans på utmärkta restaurangen i Trolldalen nära Växbo. Kom inte hem förrän 19 30- Hade varit ute i 8 timmar och trots motvind cyklat ca 13-14 mil. Alldeles för långt.

SÖNDAG
Efter att ha gjort lite trädgårdstjänst vid mitt kontor i Söderhamn så blev det hemresa och en kort cykelttur på knappt tre mil men det räckte i det tråkiga vädret.
Hade haft chansen att bli bjuden på Thai-mat i Hille hos mr JR och hans sköna fru men jag hade lovat sonen att laga mat så det var bara att cykla hem i de nyinköpta, vadderade cykelbyxorna.

EN ROS
En ros till personalen på XL. Den är XL-lent. Riktig familjekänsla och väldig hög servicegrad.

FAMILJEKÄNSLA
Vilken ställen har riktig familjekänsla i Gävle kan man fråga? Jag röstar alltså för XL, Ascot och Brända Bocken. Vad har Ni för tips-alla Ni trogna läsare av denna sida.

USELHET
Detta förbannade torg som aldrig blir klart. Hur kan man utsätta ett företag ( Brända Bocken) för en sådan gigantisk påverkan. Hur är det möjligt att man får vara hur slö som helst när man fått en sådan här entrepenad för säkert uppemot 200 miljoner. Vad är det som hindra dem att arbeta med låt säga 50 man samtidigt och i dubbla skift?
Jag förstår ingenting. Visst tycker jag om Gävle och försöker sprida information om Gävle förträfflighet men hur faen kan man göra en sådan här bliunder och särskilt efter debaclet vid stationen för några år sedan då man också gjort bort sig oerhört
vad gäller hur lång tid det tog.

INTERNATIONELL USELHET
Att inte Usa kritisera Israel ordentligt för deras mördande och misshandlande på internationellt vatten.

1 kommentar:

  1. Tjena Tryggve!

    Trots att jag brukar läsa din blogg ganska frekvent (tyvärr med ett uppehåll nu senaste veckorna) så har jag aldrig kommenterat något men känner att det är dags nu, Och det på ett positivt sätt!

    Ligger i skrivande stund i min hängmatta och njuter, något jag starkt kan rekommendera!

    Kul att höra att du gillar XL! Jag skulle även vilja lägga till Korpen på din lista över ställen med familjekänsla. Är förvisso ingen affär men ett väldigt trevligt ställe om man gillar motion och träning.

    Jag vet ju att du cyklar en hel del och tror därför att jag har den perfekta prylen till dig på jobbet. Nämligen en Garmin GPS som är speciellt anpassad för att användas tillsamman med cykeln och då får du alla möjliga funktioner i en och samma doning samt att du även får kartor så du kan cykla runt Svea Rike om du så önskar :)
    Bara att komma förbi så ska vi hotta upp din cykel!

    Cykla lugnt!

    SvaraRadera