fredag 11 juni 2010

SJUNG OM STUDENTENS ...

STUDENTEN
Ja, sjunga månne studenten göra. En del sjunger och andra skrålar. Så är det väl. En tidpunkt då det lätt blir lite för mycket

Hade förmånen att få vara med om Nathalies student. Hon är vacker annars men nu var hon ännu vackrare i en fantastisk vit kreation och syrrorna går inte heller av för hackor.
Hur gör han den där El Tomasò? Väldigt gott "catering"-"käk" och trevligt sällskap. Mycket lyckat. Verkligen roligt att få vara med en stund. Hade gärna stannat längre men man kan ju inte våldgästa hur länge som helst.

MASSAGE'
Är man stel i kroppen efter för mycket cyklande eller eljest så är massage underbart. Unna Er det ibland.

O LEARYS
Var för första gången på O Learys som bara slagit upp sina dörrar helt apropå mitt i stan. Plötsligt har Gälve ännu ett toppen ställen vid sidan om Brända och Harrys och CC Puben och alla andra ganska intima och relativt små ställen. O Learys är ju stort och har Gävle överhuvudtaget ett annat ställe med bordsplacering? De kanske vi ha men inte kan det väl vara många?

ERICSSON BILTEAM
Även den här gången köper den genomsympatiske Christer in sig på bok skriven av mig. Stort tack. Nu säljer han även BMW. Dit skall Ni åka om Ni gillar att titta på bilar.

NAVIGATION
Tom Grevén tipsar om navigation till cyklar. Det tackar vi för. Det skall jag verkligen kolla upp. Kanske Du kan ordna ett bra pris på XL?

FAMILJEKÄNSLA
Jag och Greven har listat några familjeställen där man verkligen trivs och hittills har vi kommit fram till Brända ( Buba), Ascot och XL Team Sportia. Både atmosfär och familjekänsla finns det på CC Puben som tidigare hette Central-Caféet men det tror jag att jag redan sagt. Waynes har familjekänsla och Cofeepounch på Flanör är en enda stor familj. Cofféeshop by George har ocksåfamiljekänsla men man saknar de vackra systrarna även om brodern kämpar nog så väl.

Raul och nya shopen bildare en egen liten familj och särskilt om man lägger den färgstarke målaren och butiksbiträdet vad han nu heter.


SKANDALÖST
Det är så förbannat uselt att jag närmast saknar ord. Det är väl en sak att man slöar och hasar fram som nån djävla akterseglad Briggen Gerda- Matros ( hur kan man sälja en Gävle-symbol till Finland) vad gäller det sk torgbygget-som mer och mer verkar vara Kejsarens nya kläder- men det är en annan sak att man dessutom gör torget till en filial till Gävle Återvinning eller har de reklam,plats på torget.

Man Kör inte ens sina ihop sin lättförflyttade trä-backar utan sprider ut skiten över halva torget. Denna enorma enfald och Ceauscesco-anda i en kommun som jag älskar men vars beslutsfattare verkar komma från enfalden och dumdryghetens eget kungarike. Shrek-kopior och look a like är vad det är. Somen nidbild av Max Modig-som Björn Widegren trodde var Mats Åström, gud vad fantasilöst, som verkar vara rena jultomten och Helgonet jämfört med de original till original till original som tillåtit den här förbannade cirkusen.
Hade jag varit i Brända Bockens ägarkläder skulle jag stämt kommunen eller dess entrepenörer på miljonbelopp. När blev det förbjudet att skydan sig och arbeta dubbla skift.
Nu måste jag lugna ner mnig. Det där var inte bra för hjärtat.

FÖRVÄNTAN
Att syster Hillevis Rober och hans Ida får ett riktigt trevligt bröllop. Då kan vi sjunga Ida:s sommarvisa. Gud vad fyndigt. Int gör de nåt att köra 80 mil för att vara med om det.

HA DET
Riktigt, riktight bra och glönm inte varannan vatten. Bara vanligt vatten

1 kommentar:

  1. Brända bocken. I går missade du lasagnen som var fantatiskt god. Brända bockens borde finnas på menyn varje vecka då den är fantastisk. Mitt betyg av möjliga är en femma plus tre stora guldstjärnor.

    SvaraRadera