lördag 24 juli 2010

KAN DET VERKLIGEN BLI BÄTTRE

jA, den frågan kan man med fog ställa sig med tanke på vad som hänt sedan sist?

På torsdagen var jag i Söderhamn och trivdes bras med att träffa Julia och "Lusen". Fick även kastat lite pinnar på lämplig plats. Vädret strålande. Framåt kvällen åkte jag till Järvsö och tog in på på B&B Brostugan eller motsvarande vid Stenegården. Väldigt bra boende för facila 400 kr inkl frukost. Kan rekommenderas men glöm inte att de flesta rum kostar 500 kr per person.

MIDDAG
På "Condis". Proppfullt men snabbt serverat och liten portion. Dyr öl. Märks att Järvsö är populärt. Har tidigare bott på Järvsöbaden och det gav mersmak.

RUNDVANDRING
Tar mig en korv för att stilla värsta hungern och även en ny liten öl på Järv-pizzeria eller motsvarande. Var så angelägna att bli av med sina gäster att man städade före kl nio då man stängde. Hur fel kan det bli?

FREDAG
Uppe med tuppen eller strax därefter. Äter frukost och åker till Delsbo på kringel-krokig-väg i ca 2,5 mil. Parkerasr utanför ICA tar ut cykeln köper 50 cl dricka och äpple. Nu djävlar skall det cyklas.
Cyklar "Nor-Dellen" runt p delvis grusvägar ( ganska mycket sådana) i 6,5 mil. Kör inte vilse en enda gång. Fantastiskt bra. Upptäcker en underbar camping i "Fönebo"-camping. Nästan ingen trafik. Perfekta förhållanden även om rullgruset kunde vara lite mindre raljant.
Träffar kräa dotera Mikaela i Delsbo strax efter 14 00. Äter pizza vid Ica-parkeringen och sedan fika vid "Mellankvarn" och till det indiska varor till slumppris. Kan det bli bättre?
Hela utflykten i nkl sjal kostar ca 500 kr.
Åker till Hornslandet och blir förtjust i Kuggören där jag öven köper sik och lämnar pengar i en låda. Åker till väldigt turistiskt ställe på södra Hornslandet. Campingen full. Åker till min andra bostad i Söderhamn och sover där efter en "Mariestad" på "Krysset" Hänger Ni med.

LÖRDAG.
Cyklar en ny vacker tur på 3,5 mil mot Norrala/Skärså och sedan Kungsgården och därefter Söderala efter en väg som är vacker men har väldiga uppförsbackar.
Duschar, luktar gott om hela kroppen, åker till Gävle, massage, Vilar mig i form och träffar en god vän som fikar med mig på Waynes och sedermera Absint. Lubbe har börjat arbeta. Vilken lycka.

ENSAM OCH ÖVERGIVEN
Ensam och övergiven "drar jag" till favoritstället Brända Bocken ( Burned Bananas) där faktisk en enda av fyra delägare arbetar. Jo man tackar. En delägare sitter och myser ( Danilo) med sin vackra färstmö som kan vara sambo ( hur faen kan ha ha hittat en så snygg tjej? Jag är ju vackrare och har inte ens en partner vid min sida-olika falla ödets lotter!!)
Danilo bjuder (nästan) självmant på en Cognac och innan dess hasr jag fått mina stora gröna Oliver-kan det bli bättre-ocg efter avslutat möte på BB. (Jag har skrivit ner allt som Danila sa men mest blev det beställningar. Man åt hela tiden.) gick jag hem.

KVÄLLENS FRÅGA
Om man vill bjuda sin flickvän på restaurang tillsammans med flickväns syster och partner. Varför går man då på sin egen restaurang??

KONSTATERANDE
Bizy såg nöjd ut hela kvällen trots att polisen gjort en razzia påstället under kvällen och kört upp med polisbil på torget. Undrar varför? Har man börjat utreda det mystiska dödsfallet med "Plit-Sune " som snubblade och slog ihjäl sig på kallpressad olja som någon kanske medvetet spillt ut på golvet. Sp¨ännande så det förslår.

BRÖDERNA SPJUVER
vARKEN bORAT ELLER bUCK VAR DÄR? uNDRAR VAD DE HADE FÖR SIG????

sov gott

tips
bEPPE wOLGERS SAGOR FRÅN SENT 60-TAL. mAN SOMNAR OFELBART TILL DEM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar