torsdag 1 juli 2010

Kan det verkligen bli bättre?

GRATTIS
Ett stort grattis till det osedvanligt vackra och välskapta barnet Elias, 2 år. Yngsta bonus-barnbarn. Kommer snart förbi-ruhe linder!

RASTLÖSHET
Nu har vi natten här iggenkära Marie-Lpuise! sjöng Ulf Lundell på en av sina första plattor. Kanske Vargmåne. Rastlöshetens (Sat) Mara rider hela natten och hela dagen.Solen är frammme och tillståndet blir värre. "Vem skall rädda dig Bente, från tillvarons hundar".
De oskyddade , strumplösa bakhasorna är ett lätt byte för tillvarons hundar.

Dårar och dumheter

Har fått reda på att "Åsa-Nisse" på Mygglarv-tions-verket" är påtänkt som Migrationsminister. Visst är Billström hemsk men ännu värre kan det blir om f d SÄPO-generalen skall bli minister. Ett skäl så gott som något för att inte byta Regeringen men jag är INTE imponerad. Kan dock vara en nåd att stilla be om att slippa"Rosen från Öster" som finansminister. Fy Faen och "Toblerone-Tarzan" som statsminister?? Kan det blir värre? Just nu har vi i alla fall en statsminister som gör ett habilt intryck även om hans politik är nog så svajig.

RÄTTSCHEFEN
Rättschefen-Klabbarpan" har tydligen kommit upp sig från att h vairt chef för ett "förvar" och sedan kometkarriär inom Sveriges mest odugliga myndighet vad gäller chefer. "Ribban" fick ordentligt påpälsen i sneaste numret av Artikel 14 av den utsökt kloka Sanna Vestin.
Tänk att ha en "Rättschef" som inte ens varit klar jur kand närhan blev chef.
Fy faen vad hemskt. Ungefär som att utse en person som fått frisedel från Lumpen som ÖB?
1984 mittibland oss. Till råga på allt så förstår inte Klabbarpan vidden av att ha en sådn som han som chef och hur man devalverar Sveriges rykte som rättsnation varje vecka med nya hemska grodor. Karln har knappt fyllt 40. Fader förlåt oss ( dem) deras skulder.

SNÖLEOPARDEN
Är hon vacker eller är hon vacker.Nej, inte vacker; Bedårande. Har hon vackert barnbarn. Ja och åter ja.

LÄNGTAN
Efter att få cykla mellan Söderhamn och Arbrå i morgon via Växbo-ca 6 mil. Bo hos "stora-syster Agneta" i Arbrå. ^Titta på hus med Mikaela. Åka båt.Oj, vilken helg det kan bli och kanske födelsedagspartaj a la Salsa?
Kan det bli bättre?

BRÄNDA MANDLAR
Tre dagar i rad har jag varit på "Buba" eller Brända. Vill inte gärna nämna dem vid namn eftersom de aldrig svarar på inlägg och därför att de inte säljer min bok trots att man lovat. Nu var det också länge sedan jag fick stora gröna oliver. Tjänster och gentjänster?
Lite för mycket envägskommunikation men det är kanske ett straff för något. Vad vet jag. Att få tillbringa ett par timmar med "Snöleoparden" på Buba var i alla fall fantastiskt. "Danilo" var där med väldigt ung kvinna (samt ung man) kanske barn? vad vet jag eller anställningsintervju?
Blir det inget svar på det här långa inlägget så gör jag ett sommaruppehåll i en månad eller så.

Ha ett bra liv

2 kommentarer:

  1. man blir lite utmattad av att läsa - därav kommentarsbrist . Tror jag.....:)

    SvaraRadera
  2. Värmen är det inget fel på, däremot svårt att kommentera det du skriver om man inte tillhör din inre krets. Hittade i alla fall en liten notis om yngsta barnbarnet Elias. Kan verkligen hålla med om att han är en underbar liten människa.
    Jag är förkyld så det är litet synd om mig.
    Kläm på dig i alla fall!
    Karin

    SvaraRadera