fredag 5 mars 2010

FANTASTISK FREDAG

Helg igen.
Oj, vad fort det går. Hinner ju knappt komma till kontoret innan det är helg. Problemet den här veckan var väl att jag var för lite på kontoret. Trots att jag inte åkte på kurs i Västerås.

VÄDERVÄNDNING
Solen tittar fram. Hurra. Nu vänder det. Nu håller jag med Eva att livet är fantastiskt-mitt i allt
klättrandet i livets taggtrådsstängsel.

UPPSALA
I morgonen hoppas jag få besöka min kloka dotter och äta god lunch. Kan du ordna det Mikaela. '

KRYSSNING
Kryssningar verkar livsfarligt att döma av sonens basröst.

IS
Tros fint väder så är det tydligen stopp på båttrafiken in i Gävle

JIM JASMIN
Den blivande klassiske figuren inom svensk litteratur i James Joyces anda kommer till Absint kl 15 45. Vill Ni ha böcker signerade så gå in på akademibokhandeln och köpt en bok och kom sedan förbi. Vi blir inte störda.

TOM TRANA
Hänger kanske på eller också så är han hemma och knaprar på god ost.

VARNING
Gå absolut inte och se Jim Carreys nya film .... I Love You. Förfärlig.

LUNCH
Maten var så bra på BB i dag-och Bukowski och Johan så trevliga-att jag måste införa ett nytt belöningssystem(fast jag egentligen inte skulle skriva om BB eftersom man inte har vett att
bocka och buga på denna sida men dom är väl inte tekniska kan man tänka-som en annan.)
Jag kommer nu att införa en sjugradig skala och idag får man ex 6:a Det motsvara 4+ på gamla värdeskalan. INte illa med tanke på att man trots allt har ett så slitet möblemang. Hade det varit lite fräschare och Borat inte sett så vidbränd ut ( han kom väl ut i köket av misstag kan man tänka) så hade det kanske blivit en sjua. Jag har hört rykten att personalen funderar på att använda en del av sin tips-pengar till att köpa 20 ex av den blivande succén "Bocekn Brinner". Man tackar och bugar och hoppas att ryktet är sant.

ABSINT
Egentligen skall man inte gå på Absin på en fredag mellan 4-6 för då är det så enormt med folk där men Jim Jasmin är så fattig så jag måste gå dit för att han skall kunna köpa för halva priset och bjuda mig då och sedan vill han bli bjuden tillbaks när klockan passerat 18 00. Vilka kamrater man har. Är han kamrat över huvud taget när han tänker i sådana banor. Nej bannor skall han ha-ordvits. Ordvist är ett kortspel utan kort men med med mycket ord.

Orättat intygas på heder och samvete i all hast

2 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig after work i Fredags.

    SvaraRadera
  2. Tack själv Jimmy. Varför hade du inte öppet din skivbutik på lördagen? Jag hade ju tänkt köpa flera skivor och så var du inte där.

    SvaraRadera