tisdag 2 mars 2010

NU FAR VI MOT SOLEN

SOL, SOL STRÅLANDE SOL

Nu sägs det i alla fall att vi skall slippa det här snöhelvetet närmsta två veckorna och slipper vi det så kan det väl inte vara så mycket snö kvar som skall falla ( till föga nytta) innan vi är inne i april och då har vi ju typiskt sett inte särskilt mycket snö som faller ( och vi med den) som ligger kvar.

LJUSARE
Det har blivit ljusare och då är det också lättare att stå ut med livets alla förtretligheter.
Jag har drabbats av vattenskada, strömavbrott, bil som inte startar-vid två tillfällen- och lite annat blandat bandat. Vad har Ni drabbats av? Det skall ju ändå vara lätt att leva ( annars får dä kvätta) som Galenskaparna sjung en gång i tiden. Undrar förresten om Claes Eriksson kände sig Mack(t) -fullkomlig när det gick så bra med Macen-serien att man t om fick göra en långfilm.

SJ
Har väldigt trevlig personal på stationen i Gävle och på sina X 2000 men det är sorgligt att det skall vara så svårt att få tågen att gå. Igår kom jag till Gävle i tid minus två km där vi stod i 45 minuter i väntan på att växlar skulle vaxas eller vad man nu gör. Isbefrias var väl mer passande kanske. Nu kanske man inte skall dra så långa och många växlar på SJ:s problem eftersom det är Banverket som styr över cväxlarna om jag förstått det hela rätt.
Man kan ändå säga att Tågens växelkurs inte varit bra. Det är ingen överdrift att våga sig på ett sådant påstående.

KUMM IGEN
Björn Kumm har skrivit en ny bok vid namn Che som jag köpt på rea i Gävle. En inte alls tokig bok så här långt men lite tråkigt stort format. Ingen sängvänlig läsning. Tänk vilken vanemänniska man (jag) ändå är.

FOLK ATT RETA SIG PÅ
BJÖRN
Kan ibland reta mig hysteriskt på Björn Ranelid och hans sanningspatos och hans beskrivningar av sig själv som någon slags känslig och spröd varelse från yttre rymden.

LENA
Lena Mellin är alltid på bild i Aftonbladet och skriver varje dag. Det blir väldigt tjatigt med den nunan.

JAN
Jan Guillou hasr jag stor respekt för men varför har man en så förbenat stor bild på honom när han skriver sina krönikor.

LARS
Mitt andra namn-kan reta mig väldigt på att jag själv retar mig helt i onödan på småsaker som dem jag nyss beskrev.

RESOR
Hudik i går, Stockholm i morgon, Västerås på torsdag-.kurs-och Söderhamn till helgen. Ibland kan det bli tjatigt med alla resor men å andra sidan så är det trevligt att åka tåg och man hinner läsa och vila och lyssna på folk och fä och fy faen (svordomar).

MOBILSAMTAL
Känner mig väldigt besvärad av att prata med klienter på tåg. Kan även känna mig besvärad att prata privat med folk så andra hör. En restprodukt från den tid då alla kände igen en. En nåd att stilla be om att vara anonym.

TREVLIG KVÄLL
Ha en fortsatt angenäm kväll och hoppas att Ni slipper en massa faenskap för framtiden-i vart fall i morgon.

Hasta Pronto
ANNONSER
Man blir spyfärdig av att se denna förbannade annons i Aftonbladet varenda dag med de trä "häftiga" brudarna från "Hemverket" som säljer fastigheter och bostadsrätter för 5 000 kr.
Det låter alldeles för billigt. Med den typen av marknadsföring skulle jag aldrig anlita dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar