onsdag 17 mars 2010

ONSDAGEN DEN 17 JANUARI

VECKAN I SAMMANDRAG
Ännu en vecka har gått sedan jag skrev sist. Det är föd dåligt. Jag måste skärpa mig.

TACK
För helghälsning Cissi. Hoppas att du hade en trevlig helg. Det hade jag. Fredag på Absint var mycket trevlig och särskilt efter den värsta ruschen mellan 16 00- 18 00.

MIDDAG
På fredagen åt jag en utsökt middag med sonen på Kalles ( heter det så) när Matilda på Söder som numera innehas av den förträfflige krögaren Tomas Vesterinen. Han är en cool kille.
Bjöd på en spännande öl som tydligen skulle bli en kommande succé.
Maten var förträfflig och kaffet likaså. Väldigt mycket mat för pengarna. Dit går man gärna igen.

BISHOPS ARMS
Alltid lika trevligt att botanisera där bland alla ölsorter. Sonen och jag kom förbi där vid 19-20-tiden och då hade det inte hunnit komma så mycket folk. Kul att stöta på Stefan och Kerstins grabb Fredde och även Svenne och Kajsas grabb Svante.

ABSINT
Väldigt trevlig kväll på Absint och trevligt sällskap.

LÖRDAG
Åkte bil till "Dotera" i Uppsala och fick smaka hembakta scones-mycket gott-det är inte var då man får det.
Mikaela och jag tog en rejäl långpromenad i Ekebyområdet och man slogs av hur nära det är till rena landet från Uppsala centrum.
Åt även en "konstig" lunch på något naturmuseum i Uppsala helt nära Katedralskolan. Det var ingen höjdare men cafeet som vi gick till på i trakterna av Svartmannagatan var mycket trevligt och "användarvänligt"-snyggt ord.

LÖRDAG KVÄLL
Melodifestivalfinal framför TV i Söderhamn.

SÖNDAG
Var en cm från att krocka med en dåre som körde rakt ut på E 4:an från något avtag efter Ljusne och inbillade sig att det var tvåfiligt men det var det inte. Ett under att vi inte smällde. Obehagligt. Mycket obehagligt.

MÅNDAG
Vilken gradgivning på Odd Fellow. Så trevligt. Fattar inte att Tom Trana och Jim Jasmin inte vill
gå med. Tror dock att jag kan lura med Jorgan Inkassoson från Hille.
En fyra fin cognac för 30 kr är inget överpris. Maten superb och vilken service av de utvalda bröderna. Man kan tro att man är på Absint eller Kalles.
Två rättermiddag inkl 2-3 grlas vin och kaffe och cognac för 200 är acceptabelt för de allra flesta plånböcker.

TISDAG

LUNCH
En klar fyra för maten på BB.

MIDDAG
Utsökta revbensspjäll på Harrys. Kan livlligt rekommenderas

BERÖM
Trevligt bemötande på MV i Gävle. Har egentligen alltid gillat personalen där bortsett från en dam som uppträder på ett sätt som ingen annan men tack och lov slipper jag ha med henne att göra särskilt ofta.
Beslutsfattarkvinnan med förnamn på A är desto roligare.

ONSDAG
I dag blev det Söderhamn och blodpudding, ägg och bacon hos Madame Neruda.
Lucifer är fortfarande helt betagande och när Pluskan hoppar upp i knät blir man alldeles varm inombords.

VÄDER
Härligt att snön är på väg bort från city. Den kan få vara desto längre i skogen och i Kungsberget.

SAKNAD
Nu börjar jag få svår bonusbarnabstinens. Nu måste det väl ändå bli bio eller badhus i helgen.

TIGERN
Tiger W går på behandling och Elin hänger på. Låter utmärkt. Verkar vara en stark tjej. Mamma "tigrinnan" är säkerligen också stark men det är en besvikelse att hon fortfarande inte talat ut om de apatiska barnen. De borde hon göra för barnens skull och för sin egen. Jag tror inte att Göran Persson bits så mycket nu för tiden.


GOD NATT
Sussa gott och på återseende och tack för din kommentar Tobbe. Roligt att du anslöt till sidan.
Uppmana även Tom Dooly att göra sammaledes.

2 kommentarer:

  1. Vilken relevans har upplysningen om att den du ogillar på MV i Gävle är invandrare?

    SvaraRadera
  2. Viss relevans kan det ha med tanke på att man ibland är duktig på att visa fördomar mot vissa grupper och det var en handläggare på MV eller UN som var så känd för sina antipatier mot romer att han blev omplacerad men i grunden är det ingen diskussion jag har lust att driva här
    så jag tar till mig kritiken och tar bort den passusen. Tack för påpekandet.

    SvaraRadera