fredag 26 februari 2010

FREDAGSMYS

FREDAG
Det är fredag och man förväntas uppleva veckans trevligaste dag.
Är chipsfri så här långt och känner migallmänt slö. Lyssnar på "Spotify" hos Julia.
Julias hundvalp "Lucifer " är helt obetalbart fin. En blandning av New Foundland och Berner Senner. har nog aldrig sett en finare valp. Helt osannolikt vacker, stor som 1,5 mjölpaket och enormt tillgiven-

LA HIJA
Dotera åker skidor någonstans i Sverige och mår bra och har haft det bra. Hoppas hon kör försiktigt i helgen när hon åker hem i morgon.

EL HIJO
Sonen har kommit efter två veckor i tält. Hälsar förståss på "Lubbe" på "Absint" trots att det är flera hundra där på en fredag. Orkar inte gå dit mer p g a allt folk. Det kan det bara inte vara värt.

X-TÅGET
SJ har under veckan visat att de inte förtjänar förtroendet att driva passagerartrafik. Man har så att säga omyndighetsförklarat sig själv. I den sanna konkurrensens tidevarv kan statens egna funktionärer missköta sig hur mycket som helst. Åkte X-tåget till Söderhamn kl 14 00 och här skötte man sig exemplariskt med information. Det tog 40 minuter extra och man skulel väl egentligen varaberättigad till en ny biljett men å andra sidan är det så billigtatt åka med X-tåget att man inte tjatar i onödan om kompensation.

OS
Börjar bli väldigt tjatigt. TA detta ok ifrån os-s.

POLIS POLIS POTATISMOS
Grattis polisen att Ni haft en en tjänsteman som både är misstänkt för våldtäkt och hallickverksamhet. Bra gjort. Ni kan leka ringlekar med Migrationsverket vad gäller grova anklagelser och begångna fel. Vår polismästare är lika hurtig varje gång hon åker sin "Eriksgata"
i media och talar om sin klassresa från KFM till polisen. Heja,heja löjliga lady. Snart nog får väl du också bekänna färg. Försökte skriva till dig för något år sedan men det var totalt meningslöst som det så ofta är att ha med myndigheter att göra. Stora som Zeppelinare men lika onyttiga som 50-öringar.

RESTAURANGER
Vis av min skada med att försöka favorisera viss restaurang så kallas numera alla lunchrestauranger för Lucifer-ljusbärare.
Var på ett ganska känt hak idag. Inte alls så dum fisk. Hade t om kryddat maten. det hade man inte gjort gången innan. Personalen springer som skållade råttor men ändå tar det en evighet innan Jim Jasmin får sin kyckling.

BARA VARA
Åt på Bara Vara häromdagen. Tog inte så lång tid innan jag fick maten men varför kör man ihop borden som om det vore Ryan Air? har man ingen respekt för sina kunder?
Salladen väsentligt sämre än när jag var där sist.

NY BOK
Läste en bok som jag fått en av klient som är terapeut. Inte alls dum. Kommer just nu inte ihpg vad boken heter men det skall jag kolla. Väldigt vackra bilder. Utgiven påeget förlag. Något som inte uppskattas av en av proffstyckarna på GD. Jag tycker däremot att "tusen blommor skall blomma" och att det är fantastiskt att man anstränger sig och ger ut böcker som man bekostar själv.

NY FILM
"Farsan".
Såg denna underbara film med Juantanamo José . En helt underbar film som rekommenderas livligt. Hans sätt att tala "turksvenska" är helt oemotståndligt- Ett lysande exempel på hur svårt det kan vara annat språk än ens eget men ändå hur man kan göra sig förstådd trots att grammatiken flugit all världens väg.

SER FRAM EMOT
Att gå på "Jungel-room" eller något liknande med José och Jhonito i morgon-

6 kommentarer:

  1. Du missade dAGENS underbart fantastiska lunch på Brända Bocken, jag ringde dig men fick inget svar. Jag ska förbeställa din bok här någon dag.

    SvaraRadera
  2. För att titeln på min bok inte ska falla i glömska nu när jag blev så glad att du tyckte om den, så vill jag tala om att den heter "God Morgon God Morgon Likör".
    Som barn växte jag upp med en mamma som drack rätt friskt, och vi lyssnade på "Frukostklubben", hon och jag, och jag var nog över fyrtio när jag fattade att dom inte sjöng "likör", dom sjöng "i kör".
    Så kan det gå!

    SvaraRadera
  3. Tjabba, lata Jimmy. Tänk att du inte orkar skriva mer än två rader och dig skall man sponsra. Usch och fy.
    På tal om usch så åj jag en löjligt dyr lunch -75 kr-på Länstyrelsens restaurang. Vilket skämt att ta 75 kr för en typen av skolmatsliknande skaffning.Vilken skillnad jämfört med BB som tasr 70 kr för en utsökt lunch om mna har kupong.

    Hej,Eva! Vad roligt att höra ifrån dig igen. Försökte en gång att komma in på din sida men misslyckades. Du kan väl skicka mig en manual.
    Ja din bok är lite och nätt och en sådan där bok som man gärna har med sig i väskan. Som en lite poesibok som man suger, sällsamt saktmodigt på i det stundande solskenet. Och vilka fina bilder.
    Vad kul att du tog dig ork och ekonomi att trycka din bok själv. Det borde många fler göra. Väntar nu otåligt på att Books on deman skall bli klar med de nya korrigeringarna och sedan skicka ett nytt provex av min kommande, självutgivna succébok "Bocken Brinner" Undrar om den kommer att tryckas på 10 eller snarar 20 olika språk. Kanske man skulle använda sig av olika dialekter i olika kapitel och säga att den är tryckt på 15 olika mål så kanske folk tror att det är språk? Vad säger du Eva? När sa du att vi skulle ge ut en bok ihop?

    SvaraRadera
  4. Hej, i dag skiner solen och om jag väljer att vara i nuet, så är Livet alldeles underbart och fantastiskt.
    http://blogg.gd.se/stjarnklart/ är länken till min blogg.
    "Bocken brinner" är ju en snitsig titel, så jag tror du kan välja att ge ut din nya bok på alla tänkbara språk, utom kanske Yupik. Dialektala utgåvor... tja, vad vet jag? Men det kanskle kan locka.
    "Guken tur!" = för övrigt Gävlemål för "Gud, vilken tur!"
    Jolå sat.
    Svar på din fråga: Det kan vi diskutera när du bjuder mig på mat på en Fancy Restaurang. Du har ju koll på var maten smakar som bäst.

    SvaraRadera
  5. Hej,Eva! Vad kul att se dig på El Bloggo ånyo.
    Ja du har rätt det finns inga begränsningar när det gäller "Bocken" I grunden är den en fri fortsättning på Odyssevs av James Joyce. En fullständigt heltokig reklambroschyr för Gävle.
    Tyvärr är det väldigt svårt att hitta sponsorer som vill köpa bocken i säcken men det skall nog gå att få till en finansiering på något sätt och Jimmy N har ju lovat ställa upp bl a

    SvaraRadera
  6. Guken tur att du har Jimmy N!
    I morgon kväll är det dags för GASTA på GW igen. Ska bli trevligt att äta en bit mat och skratta framför allt. http://www.gastacomedy.se/
    Solen skiner utanför mitt fönster här i Tierp, men innan jag landar i Säljemar har den gått ner. Tänkte stanna till i stan på hemvägen och ta ett gympass. En av deltagarna i primärbehandlingen kom med en tårta i dag. Jag kunde inte motstå. I går var det ju Internationella Kvinnodagen, och då bjöds det på kladdkaka med grädde efter den italienska buffén. Inte heller då kunde jag avstå.
    Så nu ska det motioneras, gymmas, promeneras och i helgen ska jag dansa häcken av mig, one way or another. Antingen styrdans på Parken, eller hemma i köket i en vild enmansrock...kan bli i min morgonrock beroende på energin just den dagen. Annars är ju Melodikrysset en trevlig lördagssysselsättning på lördagsmorgonen.
    För övrigt upplevde jag en sinnesförändring när jag läste din Blogg i dag, alltså den 9/3. Det var en höjning av min hittills ganska låga energi. Det var väl för att jag fick lite bekräftelse förstås.
    Ha det gott!

    SvaraRadera