fredag 7 maj 2010

FREDAG IGEN

LÄGESRAPPORT
Så var det fredag igen och ännu en arbetsvecka har gått till ända. Hur snabbt går inte en vecka. Hur snabbt passerar inte ett liv eller del av ett liv?

Strålande solsken men fortfarande kallt i luften. Skall ge mig ut och cykla. Bporde kunna bli i alla fall 2-3 mil.

CRAZY FRIDAY
Sista eller näst sista gången som Absint har CF. Får se om jag hinner gå dit.

PLANER
Skall väl cykla mycket och förhoppningsvis umgås mycket. Kanske göra en tur västerut om "spanska sjukan" -som varit något i elefantväg"lägger sig en aning.

KODSPRÅK
Denna sida läses nästan bara av familjen och de oi kretsen närmast familjen och i familjen ingår Buba, Absint och Waynes.
När någon obegriplig kritik riktas mot ex Buba så kommer jag i fortsättningen att skriva I för intern-skämt. Annars måste jag ägna hela lunchen åt att trästa Borat eller annan förfördelad som skojat med mig och där jag skojar tilbaks.
Lunchen idag var utsökt. Jag ger min första femma ( 5) eftersom man lovat byta gardiner. Väldigt välkryddat ( det går ju också att krydda extra till dem som särskilt begär det även om det inte är a la carte på lunchen).Dessutom har man lovat att lacka borden och hur snyggt kommer det inte att
bli då.
MINUS
Man behöver inte få oliver varje gång men man måste kunna beställa dem.
Slutsats: skämta försiktigt med Borat (I).

Får tillönska de fåtaliga tittarna en riktigt skön helg. Glöm inte att jag fyller år på fredag nästa vecka. Köp gärna presenter men dyrt skall det va och minst 10-årigt om det blir en singel-malt.

4 kommentarer:

  1. gode advokat emstedt!

    jag har nu begrundat den lista bestående av tio punkter, som du själv kallade " plan dalet ", och så fint skrev ner i torsdags. måste medge att du har rätt i det mesta, speciellt punkt nr. 6, där du tycker att vi skall fylla restaurangen med Buddah-statyer. men där fick jag en fin tanke i mitt huvud...
    skulle det inte vara en succé om vi avbildade jim jasmin och tom trana på dessa träskulpturer?
    vi kan göra dom i lite olika storlekar och i olika poser, både med och utan kula. kanske något för jj att sälja i butiken!
    på punkt nr. 3 gav du rådet att starta en klubb, och där behövs din hjälp. jag hade tänkt mig TRYGGVES OLIVKLUBB. en klubb där du ( och ev. jj ) håller i ordförandeklubban, håller föredrag om både gröna, svarta, kalamata och paprikafyllda små godingar och där du i gengälld blir bjuden på obegränsade mängder... oliver!
    tackar för övrigt för det fina betyget av dagens lunch, en femma som borde kommit för länge, länge sedan. trevlig helg! //ff

    SvaraRadera
  2. En femma får Brända Bocken av mig var och varannan gång. Lasagnen får dessutom flera stjärnor efter femman. Mycket god mat.

    SvaraRadera
  3. Käre Fete Fabian.
    Jag är i chock. Min läkare sa mig att jag måste ta det lugnt hela kvällen. Någon från Brända Bocken alias Buba har svarat efter tjat som varat minst sex månader. Och vilket långt svar.
    Mycket längre än Jim Jasmins. Han är ju sponsrad av BB så honom kan man inte ta på allvar när han sprider femmor hur som helst. Dessutom har inte JJ uppdelningen 4 plus stjärnor,
    Det är klart vi skall ha en Olov-klubb och särskilt om jag får fria Oliver. Det tycker jag Lars Olivhy också borde ha fått när när han var i stan på kongress.
    Glada kinesiska Buddastatyer kan vara en hit men å andra sidan skulel ingen se skilnaden om man istället avbildade Jim Jasmin så varför inte sprida ut "buddagubbar" på honom i lokalerna.
    Olivprovning tillsammans med en skvätt whisky tror jag skulle kunna vara succé. Jag anmäler mig frivilligt som ordförande för klubbe och hopppas på klubbkväll inom kort. Ni måste inte spärra av hela övervåningen utan vi kan få vår klubb/oliv-hörna.
    Samtidigt får jag tacka för gårdagens oliver. De var inte alls de där exklusiva som jag är van vid men ändå är jag tacksam för att oliverna kom fram så pass snabbt men det vara väl bara för att Fabian ville ställa in sig hos Evita.

    SvaraRadera
  4. Helghälsning från ett regnigt och kallt Skåne. Men det är grönt och vackert i alla fall.

    SvaraRadera