söndag 30 maj 2010

MORS DAG

Det är mors dag och maj har bara en enda dag kvar utöver denna.
Försökte ringa min mor och gratulera men ingen svarade.

GD GIF
Jonathan har varit på GD/Gif och skött sig jättebra. Hann inte titta i går men i dag skall det bli av.

CYKLING
Cykling har blivit som en drig med nya "Scott-cykeln" som rullar så bra.
Det blev en tur til Skutskär i torsdags på 4 mil. Åtmat på ett ställe som inte hade toalett och vissna blomoor i fönstret och tyckte att man själv skulle komma och hämta maten trots att jag va enda kund på haket. Det är service det. Det är priset för att slippa arbetslöshet. Usel service hos oengagaerade näringsställeinnehavare.

SÖDERHAMN
Tog mig de nio milen till Söderhamn på 4,5 timmar. Bara ett stopp.
Ganska slak i benen när jag kom hem.

SöDERHAMN -GÄVLE-VIA OCKELBO

Det gick väl an att cykla de sju milen till Ockelbo, trots att det var oerhört jobbigt med backarna mellan Bergvik och Stråtjära. Det fans rejäla backar även mellan Stråtjära och Holmsveden men också rejäla utförslöpor.

Efter pizza i Ockelbo började det regna, ganska ordentligt. Då var cyklandet inte kul längre men det gällde att bita ihop och härda ut som de säger i Forsbacka som jag cyklade för 2 mil innan jag kom till Gävle. Totalsträckan blev 12,5 mil och det känns i benen idag.
Räknar man från torsdag till lördag så handlar det om 25 mil och inte så långt från ett Vättern runt. Man kanske skulle prova att vara med där någon gång om orken håller i sig och jag inte blir skadad.

VILA
I dag måste mina knän vila men kanske en kortare tur i morgon.
Nu ser jag fram emot att gå på caféer i några timmar och sedan åka upp på GD/Gif -olympiaden.

BRIST
Borat på BUBA hade lovat skriva men icke sa nicke. Den killen kan man inte lita på.
Uppenbarligen. Man vet aldrig när han skriver svar och man vet aldrig när han serverar stora oliver men sådant är ¨livet. De flesta är inte pålitliga annat än i små doser om man bortser från familjen Tom Trana och Jim Jasmin (fläckvis).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar