torsdag 6 maj 2010

SKÖNA MAJ VÄLKOMMEN

BUBA DEN 6 MAJ-OLIVFRI TORSDAG

Det har hunnit bli den 6 maj, Här sitter jag som ett annat fån och tigger om oliver. Jag hatar att tigga. Jag hatar att upprepa mig. Borat måste ha något emot mig eftersom han vägrar att ge mig oliver ens om jag betalar.Inte ens Tvist-kola får jag.

Buba alias Brända Bocken har osedvanligt goda oliver men av någon anledning så är jag väl inte fullvärdig klubbmedlem som förtjänar Oliver-gröna och grå. Man blir diskriminerad bara för att jag inte gav överbetyg på lunchen. Vilket jag brukar göra.

Köttgrottan eller vad det kan ha hetat var väldigt krispig och fin i konsistensen men dessvärre var den inte kryddad. Ibland kan man få till en fantastisk kryddning just här på Buba på sina luncher men så inte idag. Det får jag lida för nu. Jag har redan fått notan och inga oliver i sikte.dricks helt i onödan som man inte ens tackade för men det hade säkert den charmanta damen Pocahontas gjort, men inte Borat.Han kanske har problem av något slag??
Jag lär väl gå och köpa egna oliver men var får man tag i det så här sent? På en mack kanske. Måste försöka prata med Per som arbetar på Shell. Han som brukar kallas för "Macka-Pär".
Den lilla toasten med osedvanligt stor iraliensk rom var mycket välsmakande men vad hjälper det att jag säger det på bloggen. Jag får ju aldrig någon kommentar i alla fall.Man är helt enkelt lata. Oftast trevliga men gränslöst lata.

Den enda som överhuvudtaget kommenterar min blogg är den magsjuka anonyma damen från någon byhåla i Sandviken och "Den där Mary" har ALDRIG skrivit på denna blogg.Varför?
Läser just en my bok av den undersökande journalisten "Gunther Wallraff". Han berättar om den vidriga rasismen som florerar i det tyska samhället.
även om det kanske inte finns öppen rasism här på Buba så handlar det ändå om en öppen och motbjudande diskriminering som kommer att stå Buba dyrt. Jag kommer aldrig mer att köpa lunchhäften. Jag kommer att gå oftare på andra ställen. Nästa gång skall jag nog gå på det utsökta Bara Vara som i grunden är en mycket bättre lunchrestaurang än Buba. Där har det aldrig varit något problem att få oliver. Inte ens på lunchen. Har inte ens behövt framföra önskemål. det har bara kommit ändå.
En tyst(k) minut för Brända Bocken som i dag känns mer "burned" än på länge.
tack för den tid som varit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar