torsdag 13 maj 2010

NERVOSITETEN STIGER

Det är Kristi himmelsfärdsdag och nervositeten stiger. I morgon är det dags att byta årsring igen. Tänk att man redan är 53 fyllda eller nästan fyllda och bara känner sig yngre för vart år som går. Visst finns det anledning att räkna bakåt när man fyller 50 eller 55. Det är såldes dags att snart fira 50-årsdag på nytt. Det är nog betydligt roligare än att fylla 60. Å andra sidan har sexti-åringarna närmre till pension.
Å andra sidan tänker jag aldrig pensionera mig helt. Det gjorde inte min f d chef Gävle-profilen Theodor Sandgren. Ett av miktt livs bästa möten. Vilken människa.

Nervös kan man också vara för att det snart skall ringa på dörren. Ingen mindre än "Forsbackas och västra Gästriklands egen "Cruella de la Ville kommer på besök för att sedan snabbt dra mig från lägenheten och tvinga på mig en restaurang som jag kanske inte vill gå på innan det är dags för att se på en film med någn försupen countrystjärna. Jag vill hellre se på "Robin Hood " med Russel Crowe. Men vad har väl jag att sätta emot. Särskilr inte nu efter att ha cyklar 3 mil. Ä ganska slut. Tog en öl på Munken som kompensation för alla kalorier som jag gjort av med. Vill inte gå ner för snabbt. det kan inte vara bra.

FÖDELSEFEST
Den första födelsefesten hade jag i går hos Julia och hennes mor som hade köpt FANTASTISKT fina designade koppar och blomkruka i Stugsund. Blev även gratulerad av min Söderhamnsfavvis Al och Lusen. Han bet lite lätt i min Gant-skjorta men vad gör väl det en dag som den föregående.

Nu ringer det nog vilken sekund som helst. Hur skall jag hinna skriva något mer och rättstavningen Hur går det med den.

BUBA fick snudd på en femma i gå för en fantastisk jag upprepar FANTASTISK strömming och den var till och med varm. Annars är värmen lite av ett problem på Buba. Man kanske lägger upp för många portioner samtidigt?

Nu har det ringt på dörren. Jag skall öppna ännu mer presenter. Fick också fantastisk fina presenter av dottern Mikaela i går. Kul att fylla år.

2 kommentarer:

  1. stackars ..ivägsläpad på sån skit..
    Och nu ska du helt plötsligt köpa soundtracket ??!!! så det kan bli /cruella

    SvaraRadera
  2. oc förresten är sexti en utmärkt ålder!!!

    SvaraRadera