måndag 15 februari 2010

MÅNDAGEN DEN 15 FEBRUARI

Halva februari har nu gått till ända. Det blir ljusare för varje dag.
Helgen var utsökt trevlig. Fick t om marsipan från Lubeck.
Att bo på trevligt hotell i Stockholm är inte det sämsta.
BIO MED JOHN
Bäst av allt var att gå på bio med John. Till Vildingarnas land var en väldigt bra film för både barn och vuxna.

SF hade inte fått den svenska texten men tog ändå ut fullt pris. Uselt.
Hur skulle det vara med en "Resegaranti" även på en bio. Fö övrigt obegripligt att man tar ut fullt pris för vuxna när man ser på barnfilm på matnétid. Idioter.
Det finns dårhus även utanför myndighetssverige.

TEKNIK
Jag fullständigt hatar teknik. Den har en enorm förmåga att djävlas. Det senaste är att den splitternya tv:n från Expert tappat ljudet. Just som jag skriver det här kom ljudet tillbaks. Fattar ingenting. Som vanligt.

LUNCH
Helt ok kyckling men lite för lite potatis. Varför man krusidullar till det med grön karamellfärg är för mig obegripligt.

JOBB
Väldigt intensiv dag som slutar först strax före 18 00 och egentligen borde hållit på till 20 men man kroknar. Fick räcka med 4 timmars arbete i går.
Roligare att sitta i soffan med en krånglande tv. Å andra sidan har jag väldigt lite behov av tv. Trevligare att läsa och lyssna på radio. Roligt med SV:s första guld av Kalla.
Kalla Fakta i skidsammanhang. Undrar om hon får "Kall-orts-tillägg" för sin gruvligt fina vinst. Vilken revansch efter detr förskräkliga "misslyckandet" häromdagen i skidskytte. Är det tänkt att man skall kunna tävla i vilket väder som helst. Hur kan man välja en ort där det plötsligt ösregnar- För mig obegripligt men sport ör för mig som hieroglyfer. Just obegripligt.

MIDDAG
På Harrys. Fantastiska revbensspjäll. Bland de godaste jag ätit. Dessutom dämpad belysning.
Mycket trevligt. Kan livligt rekommenderas men se upp för varmrätterna. Obegripligt dyra. Kostar över 200 kr. Räcker bra med hamburgare och annat för 150 kr. Är det kristalrkonorna man betalar för. Charmigt men bara delvis prisvärt.

VATTENSKADA
Drabbad av en i grunden helt onödig vattenskada för att bår BRF:s fastighetsskötare inte skött sina åtaganden. Lagen om alltings djävlighet -Murphys lag-drabbar även en livsnjutare som mig. Något straff skall man väl ha för att jag inte varit förkyld en enda gång på ett drygt år och ingen
svininfluensa bet på mig heller.

SONEN
Skall ut i tält stackarn. Hoppas att de militära tälten inte är vattenskadade.

DOTERA
Alldeles för kort träff i Uppsala i lördags men det går fler tåg. Pågatåget t ex om man vill åka omkring i Skåne. Undrar om det inte t om går till Köpenhamn. På (G) begäran?

BÖN
Att vattenskadan åtgärdas snabbt att sonen klarar av sin tältvistelse och att jag hinner gå på "Farsan" med Jonathan innan veckan är slut.

AVSLUT
Ha en bra kväll framför en förhoppningsvis fungerande tv.

3 kommentarer:

  1. Det går Öresundståg till Köpenhamn. Men vänta till mars/april. Vintern släpper inte sitt grepp här nere. Idag har de lyckats gräva fram de två pågatåg som fastnade mellan Ystad och Simrishamn i förra snöovädret.

    SvaraRadera
  2. Väntar med spänning på Boken. Jag bokar in och köper 10 ex i förhand av dig. Meddela priset

    SvaraRadera
  3. Hej,Birgitta, gamla klasskompis. Kul att du hör av dig.
    Ja, jag skall nog vänta till i vår med att besöka Köpenhamn. Det får bli Pågens bröd så länge.

    Hej.Jimmy. Det var på tiden. Det var länge sedan sist.
    Du får tio ex för vänskapspriset 100 kr styck men fixa gärna lite fler beställningar så kommer
    "tribunal 2010" att skrivas klart fort som ögat men först måste jag hitta sponsorer till "Bocken Brinner" med ett "lysande" omslag gjort av jag säger inte vem.
    Tråkigt att inte en de mest berörda anmäler sitt intresse för att köpa den men en del människor verkar bara finnas för att man skall bli besvikna på dem.
    Waynes ställer i alla fall upp men de har å andra sidan bara en ägare. Ät där. Deras sallader rekommenderas livligt.

    SvaraRadera