torsdag 18 februari 2010

OS-TORSDAG

BRAGD-ANJA

Hon gjorde det igen. Tog en medalj -brons trots jättevurpan igår som gjorde att man funderade på om hon överhuvudtaget skulle kunna tävla mer den här säsongen. Krascha i 120 km. ta smärtstillande, häva en blödning ch sedan dagen efter åka störtlopp i samma backe. En för mig närmast ofattbar prestation. Vilken tjej.

BJÖRN PERRY
Skall snart börja skjuta men jag skriver några rader för att bli av med lite "rumpkramp". Farligt med OS. Är i grunden inte så intresserad av så många sporter men Anja måste man ju se och curlingen var också kul(curl) även om det inte gick sveriges väg i dag. Anna Karin Olofsson misslyckades i damernas skidskytte till råga på allt.

FOSFORFOLKET
Israel har en militärledning som inte drar sig för att använda fosforbomber mitt i täbefolkade bostadsområden i Gaza och på västbanken. Särskilda klibb-bomber -med fosfor-skapar en eld som inte kan släckas. Måtte de människor som gör sig skyldiga till sina illdåd brinna i helvetet-FÖR EVIGT.
Israel-världens värsta "demokrati"(läs terrorkrati) har varit i farten igen. Nu har man till och med sprängt folk i luften i Dubai. Tänk vad man kan tillåta sig när man har hur många "liv" som helst. Man ränner runt likt en eldstucken Super Marioo och gör vad faen som faller dem in. Vilka
as.

VECKANS VÄRSTA-MYNDIGHETSMISSBRUKARNA
Migrationsverket(MV) är som vanligt på tapeten. I sin lättja och oförmåga att ta hand om förvarstagna lämnar man med ett enkelt tjänstemannabeslut över de "bråkiga" till kriminalvården som löser in dem på häkten och behandlar dem som kriminella.Oavsett om de hungerstrejkar eller slår sönder fönster till förvaret -i Gävle gällande de nyssnämnda fallen.

Det är inte bara MV:s fel även om de är de som vrider runt kniven i det öppna såret. De gör de lätt för sig men det finns politiker som har bestämt det här och den alltid lika genuint osympatiska och med hjärtat på fel ställe -Migrationsminister Tobias Billström-försvarar det hela. Säg vad inte den mänskliga rättigheter -dödgrävaren går med på. Han tycker ju att det är ok att skicka tillbaks romska barn till Kosovo och hamna på platser där man utsätts för en enorm strålning som ofelbart leder till svåra sjukdomar innan man -i värsta fall-stryker med.

Han tycker också att det är ok att skicka tillbaks ensamkommande, unga somalier till Malta trots att man vet att man där blir behandlade som djur och regelmässigt-såvitt framkommit i media-utsätter de drabbade för sexuella övergrepp.
Är Billström överhuvudtaget en människar eller är han bara en sadist-robot med osedvanligt fula slipsar och kontig frisyr?


Sverige har blivit kritiserade av både Europarådet, FN och Amnesty för sitt agerande vad gäller de romska barnen resp. behandlingen av förvarstagna men vem kan inbilla sig att Regeringen bryr sig? Ner i dyngan en gång till. Där i gödselstacken trivs både Billström och Migrationsverket. Där kan man leka ihop likt grymtande grisar på grönbete.
Ännu en yttring av vår "mjölktands-demokrati" men Fredrik ser ju lika snäll och beskedlig ut som vanligt oavsett vad hans ministrar och statliga verk hittar på för faenskap.

FÖRKYLNING
I över ett år har jag klarat mig men häromdagen slog den till. Den motbjudande, snorfyllda förkylningen som inte direkt uppmanar till stordåd.

FERRY
Nu lär jag vill titta på Ferry, innan jag läser en "Ferry-tale- för mig själv.

4 kommentarer:

  1. Det jag tycker är skrämmande är när en så kallad advokat (du borde ha varit utesluten ur samfundet för länge länge sedan)inte kan Dublinförordningen....Men det finns säker någon hermodskurs du kan ta i ämnet.

    SvaraRadera
  2. Bäste herr Besserwisser för det är väl en herre som är så förbannad spydig.
    Hur skulle de vara om du kom ut ur din gorillakostym och tala om vem faen du är och sedan också tala om vad det är särskilt som du anser vara felaktigt i mitt resonemang.
    Om du jobbar på Migrationsverket som jag tror -eller också är svårt beroende av deras förordnanden-så är du väl inte ens jurist kan man tänka och att du skulle kunna begripa att det är Sverige som väljer hur man vill tolka Dublinförordningen.
    Du kanske inte hört talas om att Sverige under en tid vägrade skicka tillbaks asylsökande till Grekland( i likhet med månaga andra europeiska länder- p g a behandlingen där var så dålig.
    Har du hört talas om att vår nya Eu-kommissionär Cecilia Malmström ansåg det felaktigt att skicka tillbaks somaliska barn till Malta. Det är också en fråga om tolkning av Dublinförordningen som du bara har hört till namnet men som du uppenbarligen inte vet ett jota om.
    Fortsätt skita på dig "i det blå skåpet"-bäste kanalskeppare- men gör det någon annanstans än på min blogg din eländiga Pelikantrut med Vattenskalle.

    SvaraRadera
  3. 1 Jag tror att Leif GW Som han kallar sig här har satt i system att skriva skit för att han tror att han ska komma med i någon bok framöver.
    2 FÖRKYLNING du kanske smittade mig med någon kostig basseluring jag var tokdåligt på lördags och i söndags men nu är jag bättre. Lördag var en ra dag i affären med flera storköp. Skönt nu hoppas jag att alla som får lön inser att det är kul men gamla sivor med tex The Who, Svensk Progg, Monica Törnell etc.

    SvaraRadera
  4. Hej,Kära Jimmy. Roligt att se dig tillbaks på denna sida.
    Tråkigt med förkylning. Det kyler verkligen ner humöret och skapar "tjötiga" känslor som man inte alls vil kännas vid.
    Det är konstigt att inte alla Gävlebor varit inne i Jimmys butik. Han borde få kulturstöd för sitt idoga inköpande av allskäns stilar. Otroligt att man kan bygga upp en sådan oas till musikskatt på så kort tid.
    Roligt att du haft några bra inköp. All försäljning uner 2 000 kr per dag i din butik borde vara förbjudet i lag. Lycka till. Jag kommer snart in och köper nya skivor. Måste nog skaffa alla av Tomas di leva för att nämna en artist som du har "tokmånga" skivor av. Hasta pronto.
    Jag vet inte vad det är för fel på Leif Gw men en typ av verbal ohyra tycker jag allt han utgör men det är väl själva meningen. Att göra mig sju tunnor rasamde och sedan står man drä med skammen för att man tagit i för mycket.

    SvaraRadera