torsdag 4 februari 2010

Torsdagen den 4 februari

VI GÅR MOT VÅR

Vi går mot vår. I vart fall känns det så. Takdroppen från taken må gå an som CLL Almqvist sa men där emot går det inte an att fastighetsägarna inte håller efter
istapparna. Fastighetsägare är ett "förtappat" släkte. Min egen hyresvård "Allokton" lär viss vara på väg mot konkur. Det kan knappast bli sämre med ny ägare. Fasstighetsskötarna är i alla fall trevliga och föera gånger har man gett sig på istapparna men när det pyser ut värme från takvåningarna eller därunder så hjälper det inte mycket. Nya tappar är på väg.

BELGRAD
I morgon och på lördag blir det en snabbvisit till Belgrad. En härlig stad. Enligt en stor amerikansk undersökning Europas mest prisvärda stad. Besök den. Den är väl värd ett besök och boka hotell när du kommer fram. det finns mycket att välja på under 1 000 kr per natt.
Det är billigt att äta i Belgrad. En festmåltid för två behöver inte gå på mer än 500 kr.

GRANLIDEN
Alltid lika trevligt att besöka familjen Glimmerbeck på restaurang Granliden. Tänk att det är så få som upptäcker denna pärla. Bara 25 minuter från Gävle. Gör en utflykt. Rekommenderas varmt. Hälsa från mig så kanske du får en kaka till kaffet.

LIBANESEN RUNT HÖRNET
denna restauran på norr, helt nära GDG är inte alls dum. Väldigt prisvärd lunch för 65 kr inkl frukt. Testa.

MIGRATIONSVERKET
Här nedanför kan man läsa en lite mer ödmjuk kommentar från MV men faktim kvarstår. Migrationsverket ( MV) har en sektliknande uppbyggnad med folk som inte sällan lider av storhetsvansinne.Verket är roderlöst.
Man är bara vanliga enkla människor-med clownnäsa- som blåser upp sig till Zeppelinare och tror att man är märkvärdiga. En organsiation som både sålt medborgarskap och som sålt eller säljer permanenta uppehållstillstånd.
Man klarar inte ens av att bekräfta mottagandet av en skrivelse men ägnar sig åt summarisk process. Det här är en organisation som i ett demokratiskt samhälle skulle ställts under tvångsförvaltning MEN Sverige är ingen demokrati. Sverige kan inte värna människovärdet. Man kan inte ens förhindra att MV skickar ut treåringar till Våldtäktsterrorn i Kongo och man kan inte stoppa en utvisningsprocess ( MV) trots att man fött barn i Sverige. Man kan således inte ens skydda ett barn som är en vecka gammalt.
Att komma dragande med joll om att man är så duktiga på att försöka förhindra att asylsökande skall behöva betala avgifter för sjukhusräkningar är ju bara trams.
Man är och förblir en oduglighetsmanifestatation.
Det spelar ingen roll att kanske 80% av Er personalr är helt OK. Ni har odugliga chefer och kan inte navigera i grunda vatten. Ni måste bort. Ni är lika odugliga som den polis som inte kunde förhindra att Engla mördades.

STIG LARSSON
Larsson mördades aldrig men dog i förtid möjligen beroende på att han aldrig kunde få det skydd som han behövde. Ren spekulation.

KURDO BAKSI
Hans vänbok som inte påstås vara en vänbok är oavsett om den är tunn eller ej en väldigt sympatisk bok. Läsningen av densamma kan jag livligt rekommendera.

Jimmy är alldeles för dålig på att komma med kommentarer på denna sida. Skärpning annars kommer jag aladrig mer att rekommendera din butik.

5 kommentarer:

  1. Din bok bjuder på många skratt, ändå har jag precis bara börjat läsa! Dels tog jag med mig den till Cafe JAVA,(är det cafélitteratur så är det), dels blev den min följeslagare på soffan där jag strandade halvt utmattad efter en dag fylld av olika känslor, upp och ner i en neverending rollercoaster...
    Om "Libanesen på hörnet" kan jag bara instämma. Kvällsmenyerna är inte dumma, dom heller. Jag gillar när det är många små skålar med olika "gockor" i, och bröd som man kan doppa, och massor av goda rätter över hela bordet.
    Eva / www.evaastrom.se

    SvaraRadera
  2. Hej,Eva! Vad roligt att Du besökt min blogg och vad roligt att Du tycker om min bok. Gävlebor är oerhört trögroade. På mer än ett halvår har inte Akademibokhandeln sålt ens 30 ex av min bok så det är "Titanic-varning". Nästan alla som köpt boken känner jag till. Sorgligt att nyfikenheten är så minimalistisk. Över 1000 klienter sista tio åren men sträcka sig så långt som att köpa en bok för 99 kr kommer man inte. För att inte tala om alla trötta kollegor men det är också sista gången jag rekommenderar dem. Det är ju bara att hänvisa till telefonkatalogen eller internet. Hoppas det går bättre för din bok.
    Jag skall absolut testa "Libanesen" på hörnet kvällstid. Har Du testat King Strike restaurant i Sätra? Rekommenderas livligt och vilken service.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Jag var där en gång för några år se´n, minns att det var gott, och kul att spela Bowling med jobb-gänget.
    Har precis beställt hem några ex av min bok, så den dimper ner hos dig endera dagen.
    Tänkte försöka kränga några ex på min föreläsning i Tierp i morgon kl 19.00 (Sveasalen för ev intresserade), kommer att prata om alkoholism som sjukdom mm.
    Men i kväll blir det premiär för GASTA på gamla GREKEN,numera GW. Jag älskar att skratta! Tyvärr var alla bord uppbokade när jag ringde, så jag kanske slinker in på något café innan och tar en Foccacia eller så. Tyvärr har jag inte caféboken med mig i dag,den får bli kvällslektyr i soffan med katten i knä.

    Eva

    SvaraRadera
  4. Det finns väl möjligen en (1) organisation som är värre = Fonus. (Hoppas jag inte trampar på klövar nu :D )
    Kollegan Per

    SvaraRadera
  5. Bäste Broder Per och Kära Eva. Tack för att NI håller igång diskussionen på denna trögrörliga "supertanker"-tänkte på alla skriverier om absin.
    Per meddelar bara sin adress så skall han få ett eget ex av "Medan Latten"
    Fonus påminner ju om fornstora dagar och de är väldigt få från fornstora dagar som lever idag så där inte "Lik-giltighet" över Finus rätt att finnas till. Jag vet inte såket om dem men de skriver tydligen på "Fon-etisk-skrfit" för att undvika eventuella etiska problem ( Lite långsökt).

    Låter trevligt med Gasta. Det kanske är något att pröva för mig som är "Gastronom"

    SvaraRadera