tisdag 7 juli 2009

Betalningsanmärkning

Jag har denna dag med hjälp av webdesigner Jimmy Nordin - som jag varmt kan rekommendera. Mycket humana priser och väldigt snabb- skapat en blogg. Det har delvis skett för att det är så svårt att få in inlägg i GD och AB och inte minst är det svårt att ex få kommentera obegripliga recensioner av min bok "Medan Latten kallnar".
Jag skall fortlöpande komma med inlägg i aktuella ärenden och tyckanden beträffande företeelser i samhället som jag inte anser fungerar.
Visste Ni att de med betalningsanmärkningar är en av de största "intressorganisationer" som finns? Det påstås att ca 1 miljon svenskar har betalningsanmärkningar och det kan man ex få om man glömt att betala bilskatt på vilket det inte ens kommer en påminnelse. Det innebär i sin tur att man i dessa kristider skapar helt onödiga hinder för handel eftersom de med anmärkning inte kan handla om man inte särskilt känner den man handlar av.
Det borde vara en självklarhet för varje parti- och särskilt partier som anser sig måna om småföretagare- att omgående göra det så svårt som möjligt för UC (Upplysningscentralen) att svartlista människor så att du inte ens kan hyra en släpvagn och än mindre få ett abonnemang för kanske 100 kr per månad. Detta vansinne måste upphöra omgående. Har man sammanlagda skulder på låt säga mindre än 50 000 kr som inte legat hos KFM mer än 3 månader så kan det inte finnas intresse av att låta det leda till BF.
Jag tror mycket på att man skapar demokratiska tribunaler dit man kan vända sig med klagomål och jag hoppas att någon organisation har möjlighet att se till att förutsättningar för sådan skapas. Dit skall man alltså kunna vända sig med klagomål och kanske för en ringa summa-ca 200 kr-få ett utslag av medborgare som man kan lita på och som har ett normalt och vettigt omdöme?
Det vore väldigt trevligt att få blogga med någon i denna fråga och få synpunkter på detta första ämne.
Fler kommer att följa och särskilt om Migrationsverket som jag anser vara en helt skamlös myndighet utan morla och resning och i grunden en skattefinansierad oduglighetsmanifestation. Man har så dåliga kontroller att det gått att köpa medborgarskap av ryska kriminella och sedan har dessa medborgarskap inte kunnat återkallas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar