onsdag 29 juli 2009

NYA KATTUNGAR
Julias Findusa har äntligen fått sina telningar. Det blev minst tre stycken oerhört söta små blinda/halvblinda varelser. Den ena skulle jag vilja döpa till Sven-Bertil och den andra till Bror.
Varför då undrar den vakne? I går stod det i tidningen om Sven Bertil Taube som ser så illa och Jimmy "Brynäs-Tarzan-Nordin:s bror har problem med synen.
Är den typen av humor acceptabel kan man fråga? Varför inte undrar jag stillsamt och stå upp komiker påstår ju att man kan skämta om vad som helst- Var går humorns gränser och vad är humor?
Oavsett vad som är humor så var kattungarna oerhört söta och det var vamt kl 0700 på morgonen-ca 16 grader när jag åkte från Söderhamn till Gävle i bil

AVSLUT
Jag läste härförleden att bilburen ungdom i Göteborg med skämtlynne numera inte bara ger sin partner korgen via SMS utan även genom att ställa en flaska Spolarvätska vid bildörren. Är det verkligen inte att gå för långt. Jag skulle gärna vilja höra Er uppfattning om det.

ALLVAR
I går så fick jag ännu ett intyg från den utmärkte psykolgen Patrik A i vilket det framgår att en kvinna är fullständigt nedbruten av att hennes son från Irak skall tvingas åka tillbaks till helvetet där utan bostad, utan arbete och med risk att bli dödad eller dras in i kriminalitet etc.
Sverige fortsätter att skämma ut sig -Sverige kan liknas vid en "Morots-Monarki"- när det gäller att ge uppehållstillstånd p g a anknytning. Varför skall det vara så oerhört svårt att få stanna och ta hand om sina föräldrar som ofta har uppehållstillstånd här i Sverige sedan länge. Varför kan man inte ha ett humanitärt perspektiv när man ser på vuxna barn och förståss även på föräldrar och deras möjligheter att få stanna med sina barn om de har fått uppehållstillstånd. Det fungerar i många andra länder men icke i Morotsmonarkin. Det här är en viktig fråga och förhoppningsvis är det något som också blir ett vallöfte inför valet nästa år.
Vilka partier går i bräschen för att vi får en ny ordning som återupprättar humanismen i svensk flykting och migrationspolitik.

DAGENS LYSSNARTIPS
Wild Rose med Kylie Monogue och en häftig bas som jag inte kommer ihåg namnet på.

LÄSTIPS
Vrför inte läsa ett antal dikter av Dan Andersson eller "Slam" av den alltid trivsamme engelsmannen Nick Hornby.

Ha en bra dag

Gävle den 29 juli 09

2 kommentarer:

  1. Det är klart att man ska vara rolig och ha humor. Jag tror att man kan vara roligt med blindhet och vikt, etc. Men det är klart att en del människor kanske kan ta illa upp. Fast de som gör det är förmodligen sådana människor som inte gillar humor. För övrigt tycker jag en av katt bebisarna ska heta Charles-Ingvar och den andra Harry

    SvaraRadera
  2. Hej,Brynäs-Tarzan och tack för hjälp med garderob och sällskap på lunchen.
    Jag har ingen aning om vad du syftar på. Kan det vara så att Du har en plan Sickan rörande hur man sätter kattnamn.
    Ha det bra

    SvaraRadera