tisdag 28 juli 2009

KVÄLL I SKÄRSÅ
Jag hade nöjet att äta middag med goda vänner på Albertina under gårdagen. Skärså är en idyll och restauran Albertina är pricken över i:et. Maten är fantastiskt vällagad och god och priserna -ca 100-150:- för huvudrätterna-är mycket rimliga. Det blir inte sämre av att Skärså har trevliga hantverksbutiker och dessutom en Glashytta med en mycket sympatisk glasblåsare. Åk dit.
Blåbären i Sikfjärd var inte heller dumma men myggen är fruktansvärda.
När jag skulle göra gele så hade jag förståss för lite gele så det blev bara saft-usch.

SVERIGE SOVER
Sverige sover i juli. Det är märkligt att alla myndigheter och andra kan skylla på semestertider och bara gå för halv maskin om ens det.
Om man måste arbeta på sommaren så är juli inte kul för du får aldrig tag i rätt personer och risken att sommarvikarier ger Dig fel svar är uppenbar.

LIKGILTIGHET SOM DÖDSSYND
De båda recensenterna i GD och AB gjorde vad de kunde för att ta bort all lust att skriva fler böcker. Jag kan inte för mitt liv förstå varför man släpper fram sadister (GD) resp "gumsjuka talibaner" som huserar i ett "containerrum" (AB) när man för egna pengar har förverkligat en liten hobbydröm om att sätta ihop en bok. Hur mycket trevligare var det inte att prata lite på radio med den alltid lika genomsympatiske Michael Sanner och hans kollega som kanske hette Linda.
När man varit ute och rest och lyssnat på andra lokalradiostationer så märker man hur bra Radio Gävleborg är.
Hoppas att min gode vän Jimmy Nordin slipper sablas ner för sin bok "fram till Em-skandalen" som jag hjälpt honom att redigera. Den kan man köpa lite överallt och inte minst på nätet om man slår på Jimmy Nordin.
Jag finner det gränslöst trist att min egen bok efter mer än en månad inte har sålt slut på Akademibokhandeln på över en månad med tanke på ren nyfikenhet vad som döljs bakom "gubbsjuka" som Juggas fått helt om bakfoten och med tanke på att jag har ca 30-40 advokatkollegor här i stan och förståss 1000 tals klienter under de 25 år som jag arbetat på advokatkontor. Boken var som en 25-årspresent till mig själv men när den står osåld på bokhandlar och café så förstår man att oerhört få bryr sig Man är helt likgiltiga för denna lilla symbolhandling och kan inte ens stödköpa en bok för att vara lite hyggliga och som sagt nyfikna. Vilken enorm besvikelse. Hoppas det går bättre för Jimmy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar