måndag 28 februari 2011

NY MÅNAD I MORGON

VÄDER OCH VIND
Ännu en härlig dag i Gävle. Soligt och varmt. Ännu en dag då man gjort en väldig massa nytta inkl ha suttit i rätten hela förmiddagen.

FÖRKYLT
Gått och blivit förkyld igen mitt i spinningträningen. Helt obegripligt. Jag som nästan aldrig är sjuk.

KHADAFFI
Ännu sitter karleländet kvar i Libyen. Tänk om man lyckas frysa hans pengar och jag ut honom ur landet. Vilken succe.

böcker
Flera på gång men bl a "Hemligheternas kammare ( Harry Potter) som jag fått av min kära systerdotter Angelica. Puss på dig.

FANTASI
När jag själv skriver mina små berättelser så försöker jag ljuga så gott jag kan men ibland lyckas jag inte med det och får spö. Så senast. Nu skall jag ljuga mer än nånsin när Dr Rutger tar sin andra patient på Väjns den här dagen.

IS YOUR LOVE IN VÄJNS
Efter att ha pratat med en tvåbarnsmamma, länge och väl var Dr Rutger ganska så beklämd. Han tyckte inte om att hans kunder hade dålig ekonom. Han ville att alla som han kände hade det minst lika bra som han själv men alla kunde ju inte vara miljonärer och äga fastigheter runt om i världen som en annan Khadaffi. Nu skulle han träffa den där eleganta kvinnan som på sin egen blogg kallade sig "sexbarnsmamma och singel" För någon månad sedan var hon sexbarnsmamma i ett "förhållande". Hur kunde folk bli av med sina förhållanden så snabbt och varför brydde man sig om att tala om huruvida man hade ett förhållande eller inte? Är man vän så har man ett förhållande. Punkten och slutet. Vad man sedan gör under täcket angår ingen, Så resonerade Dr Rutger som ansåg att han hade en relationen med en kvinna om han talade med henne mer än två gånger per vecka i telefon eller eljest. Han visste också att de flesta var förtjusta i flera personer samtidigt och särskilt om man inte hade en så stark relation med en person men det där kom och gick. Nu väntade han in "Sexbarnsmamman " Ann inom fem minuten och han passade på att ta sin tredje påtåren för dagen och kände sig "lite grumlisch i kistan." Direkt efter att han hämtat sitt kaffe så stod hon plötslisch där. Det här var inte en vanlisch kvinna det var en uppenbarelse, en fotomodell, med sina djupt sittande kolabruna ögon, babylena bruna hår och längd som en höjdhoppare och med en aningens aningens sneda ögon som förhöjde hennes uppenbara skönhet. Till det kom hennes härligt självsäkra beteende och hennes häftiga klädstil. En oerhört vackert slimmad vit skidjacka och till det åtsmitande blåa jeans och troligen nytvättade eller nyinköpta gympadojor. Nu förstod Dr Rutger varför han tyckte så mycket om terapi. Det var för att komma i kontakt med alla dessa veckra kvinnor. Måtte hon inte bara ha dålig ekonomi. Han var tvungen att fråga.
"Hej, Kära dagfjäril hur mår en sådana här stumpan en lördag som denna?
"Hej, Dr Rutger. Tack ganska bra även om jag hade lite problem att komma hit för en av tvillingarna -Piff kallad-ville absolut följa med sin mor bara för att jag sagt till Piff att det var Dr Rutger som hade köpt hans Lejonmössa och då han blev han så nyfiken så han var tvungen att följa med. Han som bara fick en T-shirt var inte alls lika intresserad.
"Nej, men ojsan, hoppsan. Inte visste jag att mina obetydlish gåva kunde göra skillnad för dagens bortskämda barnen.
"Saken är den att han inte är så bortskämd även om han har världens gulligaste far och morföräldrar som ständigt köper saker till honom men kanske inte alltid sådant som han behöver.
"Inte skall väl moren och farföräldrar behöva köpa annat än man har lusten till. Då blir det ju tvånget över det hela och det är inte bra. Släpp kreativiteten och lustan loss. Det är våren. Den är lika viktig som den känslomässiga och erotische driften som ofta kommer med våren fast man varje åren är övertygad om att man inte nånsin kommer att känna något för någon annan igen, annat än möjligen sina barnen eller husdjyren.

"Ja sådant är väl du expert på ", din lille rackare. Du är ju känd för att förföra dina kunder. Jag har flera på mitt jobb på GD som vet om det.
"Nej, jag försöker inte förfören någon enda damen men ibland händer det att damen visar onödigt stort intresse för min obetydlisch personen, oklart varför.
"Det vet du nog din inställsamma rackare. Du har ju så fina ögon och nätta små händer, sådant faller damer för.
"Är det verklisch sant" undrade dr Rutger, som rodnade kraftigt, men nu var det ju inte jagen vi skulle prata om .

"Nej, ja vet men jag hinner inte prata så mycket idag. Jag skall träffa min personliga bankman idag så vi skall långtidsplacera och sätta om mina aktier.
"Har du aktier sa Dr Rutger förvånat?
"Ja, men det har väl alla som är om sig och kring sig. Har man inte en årslön i aktuer eller värdepapper så halkar man ju dit direkt om man blir sjuk eller får löst att ta ett sabbatsår och dessutom så är jag med och spelar system på hästar och vi brukar i snitt vinna 5 000 kr/månad så mig är det inte precis synd om. Säg inte att du trodde att jag var fattig bara för att jag har många barn?
"Nej, det trodde jag väl kanske inte" sa Dr Rutger skamset samtidigt som han försökte få reda på vad Ann hade i påsen från modebutiken "Kerstins".
"Det är en "Camilla Thulin-klänning som jag fyndade till mig för 1 250 kr. Den hade kostat 2 500. Ett kap eller hur.
"Ja, verklisch, vi ses som vanligt nästa lördag sa Dr Rutger och gav en liten kram till den otroligt söta pojken med lejonmössa.Tillbaks fick han en klapp på kinden av en nästan osannolikt lite hand.

"Man blir aldrisch klok på männschen sa han för sig själv och tittade ut mot kassan där Zinga, vacker som en Cleopatra stod och charmade alla kunder och såg till att Väjns var fullt till sista plats som alltid på lördagar.

..........................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar