tisdag 1 februari 2011

IS YOUR LOVE IN VÄJNS

Is your love in väjns -avsnitt nr 9

Zinga hade haft ännu en jobbig dag på arbetet under måndagen den 31 januari.
Hon hade arbetat till kl 22 00 på söndagen och var tvungen att gå upp kl 0700 för att vara på jobbet kl 0800. När någon var sjuk så föll ansvaret på henne. Så var det alltid och numera så hoppade in Mehmet eller hans fru in på samma sätt som tidigare. Mehmet litade på Zinga och han hadae t om pratat om att han ville överlåta cafeét på henne men det var inte Zinga så intresserad av eftersom hon var utbilda sociion och hade andra planer med sitt liv. Hon gick mot 30. Ville ha ett "riktigt arbete" utifrån sin utbildning och på sikt ville hon ha barn men det fick vänta minst 5 år till föräldrarnas stora förtret.
På måndagen var det som vanligt mycket folk. Många hade sina datorer med sig. Andra satt och läste men de flesta umgicks och inte sällan pratade man så högt att även Zinga kunde uppfatta vad det handlade om. Om det var någon hon kände igen så gick hon gärna fram och pratade en liten stund även om det fanns att göra. Zinga hade en mycket stor social talang och många kände henne eller kände till henne. I bland kunde hennes bror Ringo, som hade väldigt god kul på gästerna, nosa sig till när
gästerna bara var där för att titta på hans vackra syster.

.......................

JIM JASMIN OCH JORGE STREAM PÅ VÄJNS
"Tjena, grabben! Kul att se dig, sa Jim Jasmin ( JJ) till sin ganska nya affärsbekant Jorge Stram (JS) som hade lovat att inte bara köpa ett baspaket i Gävle shopping ( en sida på nätet för reklam) utan även köpa banners som skulle intressera hans potentiella inkassoklienter.

"Hej,på Dig själv. Hur går det med träningenb. Skall det bli några nya svenska rekord i kulstötning?

"Nej,. jag hinner inte. Jag måste försörja mig och min son och det är inte så jäkla enkelt. Efter att jag skilt mig har plötsligt hyreskostnaden ökat med 100% och tilldet kommer min skivbutik med hyra på ca 7 000 kr. Det gäller att det snurrar ordentligt om man skall överleva.

"Det är helt sant. det är ett helvete att överleva som egen företagare. Det skall gudarna veta. Alla partier är i valtider så intresserade av att fjäska för oss småföretagare men när det kommer till kritan så händer inget. Skattetrycket är relativt hårt i sig själv och inte minst om du kommer över en inkomst på 30 000 kr per månad. Då skall du plötsligt betala ca 55% i skatt istället för 30 och sedan sociala avgifter på det. Restskatt kommer man sällan ifrån och nu skall den in här i mars tror jag det är och då blir det väldigt tufft att få in dryga 100 000 kr utöver ordinarie F-skatt. Det är ett under att man överlever.

"Ja, usch. Inte kommer jag upp i sådana summor men det är ändå tufft att betala in det jag måste med tanke på att överskottet från försäljning av snus, skivor är så dåligt och vad gäller web-tjänster så hasr jag för få kunder och inkomsterna är för oregelbundna.

"Du gör det i alla fall bra med Gävle shopping. Den sidan tror jag kan bli riktigt bra om många företagare ansluter sig, Om stora företag som Media Markt och andra hänger på då är nog din lycka gjord.

"Ja, hoppas kan man väl alltid men det är svårt att få julen att rulla. Roligt att du vill testa med "banners" under tre månader. Det att kosta dig 2 000 kr per månad men å andra sidan kommer ju det här att köras 24 timmar per dygn och hur mycket annons får du i tidningarna för 2 000 kr? I princip ingenting. En liten futtig annons som inte syns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar