lördag 3 oktober 2009

Lördagen den 3 oktober

Kallt på morgonen. Hade ingen lust att cykla så jag gick 45 minuter i stället och passade på att fika på förträffliga Rådhuskonditoriet. Var också uppe på Västra Berget spännande. Åkte till Gävle vid 12- tiden för att träffa sonen . Åt god lunch på Waynes.tonfisksallad som kan rekommenderas.

BARBRO HOLMBERG
Den tidigare utsökte journalisten Janne Sjölund hade ett inlägg i Arbetarbladet där han går så långt att Barbro Holmberg borde avgå. Jag är ingen stor anhängare av att folka skall avgå i tidi och otid men i sak håller jag med, Propsar inte på att hon skall avgå men då skall hon förbanne komma med en ordentlig avbön och inte bara snyfta till lite. Det Holmberg, Marie Hessle och Göran Persson gjort mot de apatiska barnen kan inte förlåtas på 10-20 år men kan man få en vettig förklaring och en slags "sanningkommission" i ärendet där man pratar helt öppet om vad som hänt så kanske man kan vaccinera för framtiden och förhoppningsvis inte göra om samma misstag. Med Tobias Billström vid rodret har jag svårt att tro att det kan komma något gott från den här Regeringen. han om någon borde däremot avgå eller radikalt ändra sin inställning i väsentliga migrationspolitiska frågor.

SKIVREKOMMENDATION
"Fields of gold" och Time after Time är riktiga höjdare med Eva Cassidy.

BOKREKOMMENDATION
*Är på väg att avsluta 450 sidor tjocka "Segraren står ensam" av Paulo Coelho och den kan jag livligt rekommendera. Läs dock inte Krig och Fred av Tolstoj. Varken jag eller Julia klarade av den trots att det är en klassiker som man skall läsa-jag kan i alla fall skylla på att jag läst den förut men det var si så där 35 år sedan.

VARANNAN VATTEN
Minst varannan vatten är att rekommendera ikväll och särskilt om man har barn hemma.

VÄDRET
Helt fruktansvärt väder i Söderhamn och sämre skall det visst bli.

SAKNAS: Inlägg från bloggare och inte minst Jimmy och Tom Trana med partners. kan inte Sanna och Lena säga något giftigt men helst inte på latin.

GOTT ÖL
Stella Artois, 33 cl, är både gott och ganska billigt ca 12-13 kr.

2 kommentarer:

  1. Varannan vatten är bra BARA det inte är varannan Ryskt vatten. Tom trana bjöd på middag i lördags och vi hade mycket trevligt. För att återgå till varannan vatten kan man börja med varannan ALE öl tex bishop finger. Testa även de andra som de har i glasbutiken.

    SvaraRadera
  2. Undrar i vilket skick Jimmy var när han skrev detta förvirrade inlägg. Akta Er extra noga för Jimmy-vatten som är vodka, som ser ut som vatten, och så lite sockerdricka som möjligt.

    SvaraRadera