onsdag 21 oktober 2009

Onsdagen den 21 oktober

En ganska skön höstdag när man väl kommit upp men väldigt halkigt på tågstationen i Söderhamn. Finns det inga morgonpigga där som inser att man måste sanda en perrong?

I tingsrätten för tredje dagen i följd. Trevlig ung domare som jag aldrig sett förut. Min klient Helena shoppade loss hos "bröderna Bäver" på klädkompaniet på Drottninggatan. Mycket bra att handla kläder och särskilt för barn med storlekar 140-150.

Gaia mitt emot kan också livligt rekommenderas med trevliga innehavarinnan Anci.
Vill man ta ett bloss-som luktar gott-skall man gå dit och köpa nödvändig utrustning.

Julia har lovat att skriva om hur väsentligt det är att inrätta tre terminer i skolan men ännu har hon inte kommit till skott.

Jimmy måste skärpa till sig och bli frisk nu så att vi får se lite stötar upp mot 20 m. Det är stötande att han gömmer sig bakom sin förkylning så länge. Snart har väl t o m "Brända Bocken" tröttnat på att sponsra honom. Inte bloggar han heller. Ingen ordning på ungdomen (yngre mellanåldern) nu för tiden.

3 kommentarer:

  1. Nej nej. Missförstånd det är inte hur lång man stöter kulan det är hur MYCKET man syns när man stöter kulan.

    SvaraRadera
  2. Ja, du, Jimmy! Du bygger ett babels Torn av din glädje att synas i media.Jag lovar dig, det är inget att stå efter. Du måste nog snart ställa in dig i ledet och det är väl naturligt att du gör det nu när du fyllt 30 och kommit in i "mellanåldern"
    Ha en bra dag

    Tryggve Emstedt

    SvaraRadera
  3. Tycker mig känna igen det där beteendet även hos vissa andra personer...

    SvaraRadera