torsdag 29 oktober 2009

HÖSTTORSDAG

Det är hösttorsdag och närmare bestämt den sista torsdagen i den här mörka månaden oktober. Det måste vara den mest tydliga vedmodsmonaden på året. Men ändå förnimemr jag detta år ett slags vällustigt vemod. Kunde varit mycket sämre som han säger i "Mitt liv som hund"

NYKLIPPT
Eftersom jag ligger över i Gävle i dag så hinner jag göra en massa saker som att klippa mig hos min genomsympatiske vietnamesiske vän Pho som håller till 5 steg från dörren till mitt kontor i Centralpalatset.
Det känns ovant att att vara nyklipp. Har aldrig kommit över det. Nu kommer man inte att känan sig som folk de närmsta 14 dagarna.

ABSINT
Absint på en torsdag kan vara trevligt. Ser fram emot att gå dit med gode vännen Kristian.


BOKFÖRSLAG
Läste en gammal Paul Coeho-" När Veronica bestämde sig för att dö eller motsvarande#"
Inte alls dum bok om varför det finns väldigt fullgoda skäl att leva livet fullt ut och inte deppa ihop trots all ofärd som kommer i ens väg.

KHALIL
Khalil tror inte att han skall få stanna i Sverige men det är klart han får. Innan han fått sitt beslut så kommer vi förhoppningsvis att ha mycket bättre regler för att få stanna p g a anknytning.

JIMMY
Jimmy förvånad ibland med kloka inlägg. Idag hade en sådant där klokt inlägg igen men hinner inte kommentera det under rätt rubrikt. Gör nog det i morgon för att se om det var så klokt som jag förmodade.

BARBRO HOLMBERG
vÅR öVERSTE sTRUTSINNA till landshövding har kränkt barn och inte bara vanliga
basrn utan apatiska barn men vill uppenbarligen inte göra något för att rätta till det i någon mån. Ursvagt. Hoppas hon får en oangenäm helg.

3 kommentarer:

  1. Sluta hacka på Barbro, sköt dig själv och ditt istället. Hoppas Barbro får den bästa helgen av oss tre, sen jag och sist kom du vet vem.

    SvaraRadera
  2. Den där Anonym verkar vara lite rolig.... Men trevlig är ha inte. Jag önska i alla falla alla tre inklusive mig en riktigt fin helg.

    Men en sak som är intressant är att Mona Salin här om dagen bad om ursäkt för hur de betedde sig 2005 gällande apatiska barnan. Att de inte riktigt visste vad de sa och att de pratade utifrån rykten och icke kunnande mm.

    SvaraRadera