onsdag 7 oktober 2009

Onsdagen den 7 oktober

TÅG
Det var skönt att åka tåg till Gävle. Tåget kom i tid till Söderhamn och i tid till Gävle.
Det tar bara 40 minuter att åka X-tåget, Mycket bra. Det tråkiga är när man tvingas åka buss. Då tar det plötslligt en timma eller mer.

IS
Slapp skrapa rutor. Bra.

BOKTIPS
De apatiska är en skrämmande skildring om hur Sverige svek de apatiska barnen och där den "nationella samordnaren" Marie Hessle" spelade en oerhört destruktiv roll för hur man hanterade barnen. Även vår landshövding har mycket på sitt samvete. Boken rekommenderas å det livligaste.

POSITIVT
Det är positivt att det inte kostar något att parkera i vare sig Sandviken eller Söderhamn. Väldigt tråkigt att Gävle försöker sko sig på bilisterna och ändå ger det förmodligen inte särskilt mycket pengar. Var finns de kommuner som värnar sina medborgare och med näbbar och klor försöker hålla dem kvar? Finns det verkligen skäl att fortsätta pynta in 150 000 kr per år i skatt till Gävle kommun med tanke på hur de beter sig?

IGNORANS-DE MALLIGA
Det är mer regel än undantag att särskilt tjänstemän på kommun eller stat inte ringer upp trots att man lämnat meddelande. Lika illa är det med tidningsredaktioner. Tänk om vi skulle börja ge betyg åt våra makthavare och tala om vad vi tycker om deras service. Då kanske det plötsligt blev fart på dem. Ögontjäneriet är som bekant utbrett.
Om man skriver till Aftonbladet så får man i alla fall autosvar men vill du föra fram ett meddelande till AB och GD så kan du vara mer eller mindre säker -till 80%-att du inte får svar. Usel service, När däremot journalister vill ha svar på någon fråga då är det självklart att man skall ringa dem så snart det bara går och skulle man-hemska tanke-ringa först dagen efter att de själva ringde så är det stor katastrof. Journalister och myndighetspersoner är uppenbarligen en grupp som skapat sig en egen gräddfil när det gäller dålig service och trist bemötande.
Någon emot?

DAGENS KLAPP PÅ AXELN
Ringde upplysningen på KFM för att kolla upp skulder för en klient. Fick svar inom ett par minuter och sedan fax enligt begäran inom 5 minuter. MYCKET BRA. HÖGSTA BETYG-skäms nästan för att ge det med tanke på hur tråkigt det historiskt sett varit att ha att göra med denna myndighet som 1999 tvingade mig i konkurs för en skuld på mindre än 100 000 kr som sedan
var betald inom 15 bankdagar. Det kostade mig ca 1 miljon kr att starta om på nytt p g a denna "service" frå+n myndigheten men det var då och det är historia.

1 kommentar:

  1. Och din konkurs var förstås kronofogdens fel på samma sätt som din P-bot var kommunens?

    /Vän av ordning

    SvaraRadera