söndag 23 januari 2011

"Is Your love in Väjns avsnitt 4

CAFÉLIV

Intro:
“ I medan latten kallnar” som var min första bok så har jag tagit upp samtal mellan en trött advokat ( handlar i grunden inte om mig) och en gladperapeut. Det mesta utspelar sig på Waynes i Gävle. Det som jag nu kommer att skriva är nya samtal på caféer och kanske företrädesvis på Waynes men samtalen kan förståss utspela sig var som helst.

Jag anser att cafee´r spelar en oerhört viktigt roll i människors liv. För mig är café samma som en oas som innebär att viktigt eller angenämt samtal och hur cafee´t ser ut och hur e människor är som arbetar på cafee´t har oerhört stor betydelse. Jag tror inte att de som arbetar på café själva förstår hur viktiga de är. Att de är som slipade kristaller och att måna människor är beroende av inte bara själva caféet som sådant utan även att gång på gång konfronteras med ”personalinventarierna” och får utväxla några ord eller bara vänliga blickar.

NU skall jag försöka följa ett antal parkonstellationer och inte bara ett par. Man får gärna vara aktiv i kommenterandet av dessa personer och det kan mycket väl leda till att jag ändrar berättelsen som det är tänkt skall bli en bok inom något halvår eller så. Då kommer jag dock att välja ut de bästa samtalen och det finns inga garantier för att dagens text är något som kommer i bokform. Jag låter berättelsen utspela sig på Waynes som jag av säkerhetsskäl kallar för Väjns –så att jag inte blir stämd elelr så-men det ä i grunden ingen dokumentär och jag lånar bara lite drag från verkligheten för att man skall få lite av igenkännandets glädje när man ser personerna på ”Väjns” och andra etablissemang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar