söndag 1 november 2009

Gävle den 1 november

NY MÅNAD
Vi skriver den första november idag och julen närmar sig med stormsteg.
Om ett par veckor är väl julskyltningen igång på allvar. Ångest för många med julen,
roligt för andra. Jag är väl någonstans mitt emellan

JIMMYS FEST

Jimmy och Sanna hade verkligen ordant en riktigt bra fest. Stort tack. Vilka trevliga vänner ni har och vilken sångare han var - munken.
Fascinerade att se hur människor lägger ner så mycket tid på sin utstyrsel.
Mycket imponerande. Jimmy och granen var bäst.

MÅNGA GILLAR INTE HANS SÄTT
står det i GD i dag. Jag hackar på folk och jag uttalar mig olämpligt.
Det vore märkligt om jag som så sällan får säga något i Gävletidningarna skulle kunna reta upp särskilt många men om det är uttalandet om Barbro Holmberg so åsyftas så hasr jag alltjämt samma uppfattning. Jag tycker hon blir mer och mer pinsam för varje dag som går när hon vägrar att uttala sig om de apatiska barnen och varför hon lät sig dras in i den vedervädiga spiral som ledde till att man t om polisanmälde -via Migrationsverket förståss - föräldrarna till apatiska barn för att de skulle ah förgiftat sina barn.
Så går det till i häxprocessernas Sverige.

STÖD
Ang stöd så hade Mona Sahlin inte stöd av mer än 20% av väljarna i en ny undersökning. Det är uppenbarligen många som inte gillar vad hon säger heller.

INLÄGG
Det är trist att det är så som vill blogga och extra ytist är det när inte ens de närmaste kan ägna fem minuter åt lite pennnfäktning och framföra en åsikt i fritt ämne.
De som varit mest aktiva är ju Mr Latino och "Anonym". Vad gäller anonyma så kommer jag antingen inte att svara alls eller också mycket kort. Jag tycker det är fegt att kritisera och inte ens för mig ge sig till känna.

CARPA DIA
Heter det inte så när man skall fånga dagen. Det tycker jag Ni skall passa på att göra. Ha en riktigt bra dag så hörs vi.

3 kommentarer:

  1. Här i Skåne har det varit grått och trist idag, till skillnad mot fredag och lördag som hade sol.

    På tal om julen så gillar jag julen, men ogillar kommersialismen i allra högsta grad. Det borde vara förbjudet att börja sälja julsaker före 1:a advent, då skulle det bli så mycket trevligare med jul. Man hinner ju bli trött på den, innan den ens är här.

    SvaraRadera
  2. Tack för att du kom och höjde upp stämningen på festen. Det var väldigt kul. och Roligt att du tycket det var trevligt. Jag an Berätta att det tar ca 1 timma att sminka sig till CLOWN som jag gjorde. Det var det helt klart värt.

    SvaraRadera
  3. Hej,Birgitta! Hur har Ni det i Skåne idag?
    Håller helt med dig om att man säljer julsaker alldeles för tidigt och 1:a advent är väl en bra gräns. Känns ju märkligt när man i mitten av juli har stora annonser om alla julkonserter. Skall det verkligen vara nödvändigt?

    SvaraRadera