lördag 20 november 2010

SNÖMODD I NOVEMBER

SNÖMODD
Snömodd över hela staden. Glad över att jag slipper köra bil. Bilen borde tvättas men känns ganska meningslöst just nu. Tanken att Gävle skulel få behålla sin vackra snö fram till jul var väl väl absurd och orealistisk.

VECKAN SOM VAR
MÅnda och tisdag har jag skrivit om. På onsdgane var jag i Stockholm på jobb och fick träffa min mycket goda väl Ann-Sofie. Äntligen. Var nog ett år sen sedan sist.
Torsdagen en relativt lugn hemmadag i Gävle
Fredag: Upp med tuppen och åka tåg till Stockholm 7.26. Kurs hos advokatsamfundet. Mycket givande. Fick träffa min "monsterfiende" Mikael Ribbenvik men karl var ju
närmast löjligt trevlig och charmerande. Var snudd på att vi tog en öl efteråt. KÄnde mig som han i "Trubbel" med Olle Adolfsson".
Träffade också andra trevliga personer som Sten De Geer och Lena Isaksson och en ung söt flick från Normans advokatbyrå i Uppsala.
Mycket givande dag. Ost och kex på kvällen inte helelr fel med rätt sällskap.

LÖRDAG
Handlat en stor julklapp ått en av BBB. Nu är det bara tre kvar utöver småpresenter.

GAJA
Vill man ha tag i riktigt bra "Hare Krishna-prylar c" som rökelsekarl och rökelse och annat roligt från Indien så gå på Gaja. Väldigt bra grejor och fint inslagna av Khalid.
En massa kul stenar har man också.

LÄSA DIKTER
Läste nyskrivna dikter på Sjömanskyrkan t ex med bl a vackra Ysolina från Peru som snasrt kommer med en erotisk/sinnlig diktsamling på spanska. Spännande.
Inte så nöjd med min egen insats. Kände mig mest löjlig men viljan att komma tillbaks och göra bättre ifrån sig finns i alla fall.

FRAMTIDSPLANER
I bästa fall blir det båda massage och Relaxavdelning på Fjäran.
En fika med sonen blir det nog och musikstund för småfolk på eftermiddagen/kvällen.
Visste Ni att Ni kan hyra mig för 1000 kr i timman så spelar jag på barnkalaset. Fantastiskt erbjudande. När jag blir pensionär skall jag bli trubadur och diktläsare.

2 kommentarer:

  1. Kommer ihåg när Jonte hade kalas i Andersberg, 6 år. Då spelade du så fina barnvisor! Vill minnas att det inte var så kostsamt... mer en fika i "lön" tror jag det var!? Bra idé i alla fall. Vi har tre-års kalas i sommar, börja öva!! Kram från Cissi

    SvaraRadera
  2. Hej mannen!
    Nu har vi lyckats komma in på bloggen efter mycket datakrångel. Kul att du gillar Gaia! Vi gillar dej oxå!! Mys på i vinteryran och trevlig helg önskar Gaiacrew, Anci och Khaled.

    SvaraRadera