torsdag 6 augusti 2009

EN SÅN DAG
En fantastisk dag. Vädret helt underbart som det så ofta varit när vi haft cityfest i Gävle. Väldigt tråkigt att det upphört även om formerna för festen kunde diskuteras den del.

RECENSION
Uruselt att varken GD eller AB orkar recensera Jimmy Nordins bok utan hänvisar till sporten. Enligt vad jag erfarit är det extremt ovanligt med böcker av fridrottare och bibliotekschefen Conny Persson kunde inte på rak arm komma på annan än Ricky Bruch som för ett antal år sedan skrev en bok om sin idrott:"Gladiatorns kamp" så det kunde verkligen inte vara för mycket att göra en recension eller snarare en anmälan av boken på kultursidorna. Skärpning.

RYANAIR
Ryanair har fått svidande kritik av KO efter att ha toppat KO:s statstik gällande klagomål från flygresenärer.
Jag har själv inte gjort någon anmälan men efter att ha åkt me Ryan Air till London i början på året så är jag starkt benägen att anmäla dem.
Jag och min son flög till Stansted och råkade ut för ett litet snöoväder som lamslog London för en dag och man kunde inte flyga hem samma dag. Tvingades övernatta för stora pengar i skogen och åka taxi till och från hotell samt sitta på Stansted hela dagen. Personalen var oerhört ointresserade av att hjälpa till och upplysningen om att jag förlorade en massa pengar hade ingen betydelse. Man erbjöd på en månad flyg kommande fredag och det hade lett till merkostnader på kanske 10 000 eller mer exkl förlorad arbetsförtjänst. Med lite tur lyckades vi dock ta oss hem via Göteborg men merkostanden blev ändå mer än 5 000 kr inkl hyrbil Priserna på flyget är också löjeväckande höga och personalens engelska är en katastrof. Det verkar vara mest ryska flygvärdinnor som lärt sig engelska på Hermodskurs som arbetade där.
Jag kan livlig rekommendera att inte åka med Ryan Air.

1 kommentar:

  1. Jimmys bok är kanonbra och den bör absolut recenseras på kultursidorna. Fy vilka dåliga tidningar ni har i Gävle.

    SvaraRadera