måndag 17 augusti 2009

Vi går mot höst

I dag märktes det tydligt att det går mot höst både i Söderhamn och Gävle.
Det var ganska kallt i luften och luften var så där klar och mättad som den brukar vara när det är dags för höst som jag sm den bästa årstiden av alla.

KALAS
Min syster Hillevi fyllde 50 i helgen och ställde till ett stort kalas för kanske 60 personer. Riktigt trevligt även om publiken var lite väl städad och baren gick dåligt. Det var inte lätt att vara toastmaster.
Försökte få Hillevis barn och deras kusiner att sjunga för Hillevi men det var stört omöjligt.
Även om middagen var lite seg så var dansen desto trevligare och Julia skuttade omkring som en nyskållad vessla och det var många med henne som tog ut svängarna.
Jag får passa på att tacka min syster för en riktigt trevlig fest.

ISRAEL
USA:s 51: a delstat - Israel - har enligt rapport från FN eller någon människorättsorgansiation blivit beskylld för att t om skjuta och döda hjälparbetare. Finns det något land i världen som vill kalla sig demokrati som gör bort sig mer frekvent och visar mer total respekt för människovärdet än just Israel.Vad skulle hända om Usa satte ner foten ordentligt för att markera att man accepterar inte vare sig dödande eller förbjudna bosättningar etc etc.
Gör vad Ni kan för att inte stödja detta vidriga land. En sann "terrorkrati" -dvs ett land som under ett någorlunda demokratiskt valsystem och parlament ägnar sig åt statsfinansierad terror.

2 kommentarer:

  1. Ä... Sommaren är bäst Tryggve. Nu vill jag ha en ny sommar. Jag önskar att det vore april just nu så jag hade flera sommarmånader kvar. Men jag gillar höstträden med de vackra bladen i rött och gult som svajar i vinden... Hur går det med dina funderingar ang. DET NYA PROJEKTET... SPONS... Jag vill lova att det känns mycket bra nu när jag sitter här i stolen på Rådmansgatan och är upprymd över de nya planerna... Mer säger vi (jag) inte. Vi ses på lunch i morgon eller?

    SvaraRadera
  2. Hej.Jimmy! Du är min trognaste bloggare. Det är väl skönt att sommaren är slut och att du börjar få tag i folk. Jag har ex sökt min revisor hela sommaren. Bedrövligt.
    Jag tycker hösten är den allra bästa årstiden. Vilken luft. Härligt.

    SvaraRadera