fredag 6 augusti 2010

DET ÄR FREDAG-IGEN

Första veckan efter semestern har passerat tämligen smärtfritt. bara en förhandling på hela veckan men den var i Stockholm så det gick nästan en hel dag.

Trots att jag bara haft semester under 10 arbetsdagar känns det ändå bra att arbeta. Man behöver ju inte arbeta hela dagar och man behöver-som egen företagare-sxtändigt fakturera.

VÄDER
Fantastiskt. riktig högsommarvärme trots att kl går mot 20 00. Sitter på Brända Bocken-som så många gånger förr. Ingen av ägarna är här men ändå/p g därav väldig god ordning. Nästan fullt på markplanet och fullt på det övre planet.
Inga snöleoparder i sikte. Hon är hemma och är utsliten. Jim Jasmin skulle eventuell dyka upp men har inte synts till. Fick kanske andra planer.....

ARBETAR
Gör Pocahontas och Zara. Mycket sympatiska damer. Språksamma och professionella.
Har fått mina stora gröna oliver så allt är frid och fröjd.

ORO
Med son i Las Vegas kan man ju bara vara orolig. måtte han inte börja friklättra med "Greven" på Ceasar papalce eller göra något annat spektakulärt.

KAVAJ
Har köpt en ny kavaj på rea men tyvärr har jag ingen bild på det. Annars är det Jim Jasmin som hjälper till med de vackra bilderna som passar så väl in i texten.

FÖRVÄNTAN
att gå på bio med José på söndag blir säkert väldigt kul-varning för djur. Hoppas också kunna cykla 10-15 mil i helgen. Nu kommer dosen av motion att bli lägre men nog borde det kunna bli 20-30 mil per vecka om vädret fortsätter vara bra.

ÖNSKAN
HA en bra kväll.

2 kommentarer:

  1. sliten , inte utsliten...
    orden tryggve - orden!!!!

    SvaraRadera
  2. Bästa MO!
    Jag beklagar att orden slinter och halkar som om det vore kallpressad olja i min mun.
    Som du har jobbat så var det väl UT-.MATTAD som jag hade på tungan innan den halka, vill säga.
    Synd om dig är det i alla fall. Hoppas på snabb
    tillfriskning

    SvaraRadera