torsdag 5 augusti 2010

HIPP,HIPP HURRA

Så var den då här -äntligen. "Lill-pluttens" födelsedag och för första gången i sitt 21 åriga liv-såvitt jag vet-hade han inte sina föräldrsar och syskon vid sin sida när han fyllde år. Det måste ha känts konstigt. Konstigt även för föräldrarna.
Du att han är omgiven av sina två kamrater och "bodyguards" vara den ene kan vissa polisgrepp-tror jag- i vart fall borde han ha polisgreppen i modersmjölken med tanke på båda far och mor och styvfar är poliser.

Rapporterna från Las Vegas är oroväckande. Jga känner mig mig som Baghera när Mowgli är med Baloo. Jag borde åkt över och försökt förhindra de värsta suporgierna och med topplessbrudar och allt vad som står på programmet.

Kanske att det blir lugnare i Los Angeles och i San Francisco. I LA har man i vart fall gått om änglar och i bästa fall skyddsänglar.

På tal om änglar så fanns det en känd film på tidigt 60-tal som hette "Änglar finns dom med Christina Schollin och Jarl vad då? Klurig fråga så här sent p kvällen.

MAT
Jag och Maria åt på den förträffliga indiska restaurangen, på Nygatan. Väldigt bra mat och väldigt vänlig personal. Hit skulle man skicka Borat så han fick lära sig lite varma leenden som ser äkta ut och brorsan skulle nog behöva vara här och jobba minst en vecka. Man kan ju inte bara le när man har äldre damer som gäster.Och hur behandlar han stamgästerna med talsvårigheter??
Någon typ av mammasyndrom kanske eller vad säger Cocktailkonässören Buckowski?
Är Buck på rymmen eller är han bara pappaledig?Kan man undra.

VÄDER
Fantastiskt väder-igen. Ännu är inte sommaren slut.

LUNCH
Fick inte äta med Jim Jasmin som gjort så väl ifrån sig i kul-ringen. Han skall nu åka till Indien inom kort och träna nästan naken-som en japansk sumabrottare-i Kuli-ringen i New Dehli. Den stan skall vara bra på att Dehli med sig, av sina erfarenheter.
Var åt jag lunch? Jo faktiskt på uteserveringen till Gsllerian. INte alls dumt. Kyckling som var grillad med Bulgur-tilltugg.

ÖNSKAN
Att José som hörde av sig idag via SMS, och jag jag och gärna Juan, får gå på bio eller Furuvik tillsammans. Det blir kul.

DAGENS HETASTE UPPLEVELSE
åKA PRIVAT POLISBIL ÄNDA TILL SANDVIKEN för att där närvara med förhör för en som eventuellt skall bli häktad. Spännande så det föreslår.

LÖFTE
Har blivit lovad att få åka "riktig" polisbil med spaningsgruppen inför min kommande deckare. Det blri nog också kul. Undera om åklagar-Samen kommer att ha tid att visa hur en åklagare jobbar för han lär ju också ge mig lite av sina erfarenheter annars lär man väl int ebli trovärdig som deckarförfattare. /a>

ÖNSKAN
Sov gott

1 kommentar:

  1. Hej Tryggve,
    jag gillar verkligen din blogg, du skriver bra, rappt och roligt. Jag ser fram emot din deckare:)

    Hälsningar
    Kicki

    SvaraRadera