tisdag 5 oktober 2010

TISDAGEN DEN 5 OKTOBER

TORSDAGEN DEN 7 OKTOBER
fÖR ASTT SPASRA ENERGI SKRIVER JAG VIDARE PÅ TISDAGENS SÅPA dET KAN FÖRSTÅSS KÄNNAS OVANT MED bLOGG-SÅPOR I sVERIGE MEN I jAPAN ÄR DET EN SUCCE.

GÅRDAGENS LUNCH PÅ BRÄNDA FICK 5 KOMMA NOLL OCH DAGENS 4.6 0,3 i tillägg för att Guldlock arbetade resp dag och 0,2 i avdrag för att Bizy var där.

EN BRA DAG
Det har varit en bra dag. Mycket att göra men inte ohanterbar situation. Hyggligt och höstlikt väder. Cyklat till jobbet på min (dvs sonens)nyutrustade cykel. Både ny slang, nytt styre och olja på kedjan. Vad kan man mer begära.

BRYNÄS
Gick och vann mot de tidigare så framgångsrika Färjestaden. Mycket bra gjort. 3 mål på 6 minuter i första perioden men sean blev det bara ett mål till i tom kasse i sista perioden för Brynäs medan F-S fick in två puckar.

MASSage
oLJEMASSAGE ÄR SÅ SKÖNT. sYND ATT DET KOSTAR 400KR ISTÄLLET FÖR 400 BAT SOM I tHAILAND. DVS 80 KR

THE BALLAD OF BUBA -AVSNITT 7-8
-Har du inga badbyxor med dig, undrar Guldlock. Du har med dig en för stor baddräkt till mig med d-kupa men du har inga badbyxor alls.
-Jag kan bada i mina kalsonger försvarade sig Bizy.
-Kommer inte på fråga säger Guldlock och drar av sig badrocken och dyker naken ner i bassängen. Hela hon är alldeles brun. Hon har nyligen varit på nakenbadarstränderna på Ibiza som hon besöker varje dag och man kan inte ens se en bikinilinje på hennes vackert solbrända kropp.
-Är du inte riktigt klok. Du kan ju åka dit för förargelseväckande beteende säger Bizy och ser mer än lovligt skrämd ut.
-Kom igen nu badkruka säger GL och drar i Bizy så att han ramlar ner i polen och blöter ner sin badrock.
-Vad håller du på med, arma människa.
-Skojar med dig, antar jag säger GL. Ta nu och kasta upp badrocken på land så dyker vi efter mynt.
-Ok, då säger Bizy och känner sig besegrad och verkar inte bry sig det minsta att ett japanskt par häpet stirrar på de två nakna människorna i den lilla poolen.
-Är du inte det minsta blyg, undrar Bizy.
-Du vet väl att jag är naturist och går naken i lägenheten så fort jag kan. Passar det inte så är man inte välkommen hem till mig.
-Vad säger din pojkvän om det? undrar Bizy.
-Jag har ju ingen pojkvän vet du. Det var en av anledningarna till att jag kunde följa med dig hit ner. Kom nu så går vi in i bastun.
-Ok, jag är din husslav säger Bizy som nu inte skäms det minsta för att gå naken och på vägen till bastun passera det japanska paret så nära att de hade kunnat snudda vid honom. Innan dess har man dykt efter mynt i inte mindre än 20 minuter.
Det varken GL eller Bizy vet är att att japanerna är synskadade men man tänker inte så långt som att titta bakom dem där käppen för synskadade står väl synligt. Den är å andra sidan inte vit utan svart och är gjord av japansk hängbjörk.

Just när man båda är på väg in i bastun dyker plötsligt Jim Jasmin upp tillsammans med Hälsa.
-Vad i hela friden gör du här undrar Bizy och försöker skyla pelleverket genom att stoppa in det mellan sina väl använda närmast gummiliknande lårsidor.
-Samma som du antar jag säger Hälsa men jag har badkläder med mig och det har Jim Jasmin också.
-Varför är den där typen här, undrar Bizy?
-Vi skall diskutera ett "Hälsans-hus -projekt i Ljusne eftersom vi ser ljust på framtiden och just har varit där. Jim har också frågat chans på mig genom dejting-sidan The Smashing Pumpkins" och jag har tackat ja till ett första möte.
-Så utomordentligt löjligt och fyndigt. Innebär det att du skall vara borta ännu mer från jobbet än tidigare?
-Det kan väl hända men du har ju en massa folk som står i kö för att jobba på "Bubblan" så det kan ju inte vara några problem.
-Visserligen sant men ändå, säger Bizy som vet att Danilo är väldigt mån om att Hälsa skall arbeta så mycket som möjligt förannars riskerar han att hamna i en höstdepression och kanske inte ens tar dit halva släkten och därmed skapar stora problem med bruttovinsten eftersom det blir sådant svinn.

-Kom nu säger Jim Jasmin. Nu går vi in i bastun och daskar lite på varandra. Jag har varit och "tjackat" björkris på torget och lite granris till Bizy för jag visste faktiskt att han skulel gå hit.
-Du skulle bara våga slå mig med granris. Då är din sista stund kommen.

To be continued-vad kommer att utspela sig i bastun och varför sätter sig plötsligt Guldlock i Jim Jasmins knä utan en tråd på kroppen?

AVSNITT 8
-Vad i hela glödheta helvetet är det där säger GL och sätter sig plötsligt i Bizys knä. På golvet ligger en man med ändan i vädret och filar på rören från bastuaggregatet.
-Har inte en aning säger Bizy som plötsligt blir varse sitt eget "grenrör" när Guldlock så oförhappandes sätter sig i hans knä. Det har hon aldrig tidigare gjort när man bada i "Kulvert-bastun" under Buba.
Det dröjer en liten stund innan Gl ser att det är en karl trots att belysningen i ångbastun är minimal.
"Det är ju Borat, säger GL och tokflinar.
"Än sen då säger Borat? Jag måste ju jobba extra eftersom vi förlorade så fruktansvärt mycket pengar när vi rustade torget och vi delägare inte kan ta uyt
någon lön.
"Han har rätt säger Bizy och börjat plötsligt gråta på ett omanligt och hulkande sätt.
"Gråt inga tårar mer för min skull säger Guldlock och kysser honom torr på kinderna.
"Försvinn ut, tokgaen, säger Bizy och försöker återupprätta sin värdighet.
"Ok, ta det lugnt men jag återkommer om en timma.
"Ja,ja det blri bra men låt oss nu få håla ångan uppe utan din fula blöta overall.
"Ja kan väl inte rå för att jag inte har råd att köpa kläder säger Borat och piper ut.
"Äntligen ensamma säger GL och ler försåtligt mot Bizy men det ser han inte eftersom
dimman ligger lika tät som i Lutzen. Däremot tycker han om att ligga i Guldlocks knä och bara tänka positiva tankar men ändå bara se på GL som en anställd vilken som helst. O Gudrun hinner han tänka innan Hälsa och Jim Jasmin dyker upp alldeles nakna de också men med sig har de en kille mer massa ringar i öronen och en banandräkt.
-Vad i helvete är det här undrar Bizy och reser sig upp. Vi diskuterar ut härifrån.
"Vi har lika stor rätt att vara här som ni säger Jim Jasmin prompt. Han ser grotesk ut i naket tillstånd och för omedelbart tankarna till en japansk sumabrottare.
Hälsa tycks dock inte reagera negativt över Jim Jasmin. Hon kanske tycker om stora killar.
"Vad gör den där hemska bananmannen här undrar Bizy?
"Han är här bara för att ge er chansen att byta ringar.
"Hur menar du då. Byta ringar. Jag är ju redan gift med Lucia??
"Jag vet säher Jim men jag vet också att du är för månggifte och enligt vad jag hört så har Lucia inte heller något emot att bli lite mindre uppvaktad.
"Har du kontakt med min fru? Är det sant, säger Bizy bestört.
"Ja, har du glömt att jag har hand om säkerheten på Buba och i det ingår att intervjua respektive.
Just då kommer ännu en kvinna in i bastun med bara ett smalt höftskynke och tomahawk i sin hand.
"Vem är det där som skriker så fullt undrara bananmannen.
"Det är Pocahonta upplyser Jim Jasmin. Jag ringde henne och sa att vi hade firmafest här i bastun på Clarion.
Poca närmar sig turturduvorna som båda kryper ihop och Bizy skyler sitt huvud......

..... Ja kära läsare. Vad skall hända i nästa avsnitt. Kommer Pocahontas att slå ihjäl Bizy eller kommer hon bara att skada honom på ett eller annat sätt.
Den som följer denna såpa får svaret..kanske i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar