lördag 2 oktober 2010

The Ballad of Buba Chapter 3

GULDLOCK BLIR PÅ BRA HUMÖR

Det hade varit en jobbig dag för Guldlock. Hon hade natten innan knappt fått en blund i ögonen när hon tänkte på hur Bizy hade favoriserat Poca framför henne vid deras senaste gemensamma möte. Det var i grunden orimligt. Som Guldlock såg det var hon charmigare än Poca och hade fått högre poäng när Buba låtit göra en undersökning om populäraste "tjänsteande på BUBA".Hon vägde också fem kilo mer än Poca och Bizy tyckte om kvinnor med hull. Den angolanska kvinna som han hade barn med vägde säkert sina modiga 100kg och Bizy älskade varje kilo, gånger två.Överviktiga kvinnor var hans drog.

Till Guldlocks fördel talade att hon tre år i rad vunnit priset som mest attraktiv kypare på BUBA:Visst visste guldlock att Bizy hade en förkärlek för brunetter och visst hade han ett barn med Poca, även om det var oplanerat och tillkommit i hastight mod. Men ändå. Hur tänker Ni göra nu undrade Guldlock och vände sig till Bizy. Har inte en aning sa Bizy. Jag minns inte ens att jag varit i närheten av Pocas sängkammare men jag hoppas att sanningen skall segra. Och det så snart som möjligt.Det här vad Bizy hade sagt i går men vad hade han för funderingar idag tänkte Guldlock där hon låg ensam i sin säng i lägenhetn på Brynäs och läste den mest populära Gävle-boken just nu: "Bocken Brinner" Guldlock njöt i fulla drag och tog en slurk vid ur sin slattburk som hon alltid brukade ta med sig hem från jobbet. Småslattar som folk lämnat på jobbet och småslattar ut flaskor hällde hon över i en termosburl som hon värmde när hon kom och därmed fick bort alla eventuella bakterier.

THE BALLAD OF BUBA DEL 4-den ledande restaurangbloggsåpan i Gävle just nu.

BIZY HAR EN PLAN
Bizy ansåg sig själv vara en väldigt klok och smart person. Han ansåg-på goda grunder-att han var den smartaste av de fyra delägarna till BUBA. Visst hade de andra sina förtjänster men ingen kom lika snabbt som han fram till viktiga och välgrundade beslut. Nu satt han i plan tvås "Advokat-hörna" där han under hösten skulle ordna både exklusiva whisky-och vinprovningar. Här skulle det kännas pengar. Visst tjänade man mycket pengar på alla lunchande advokater men det här var något helt annat. Bizy räknade kallt med att han skulle kunna få hit sällskap på minst 20 personer med kuvertavgift som startade på 500 kr.
Nu var det emellertid inte advokater som han tänkte på, även om det var den trevligaste kundkategorin som man hade på Buba. Något helt annat än nagelskulptörer,damfrisörer och andra malliga yrken. Nu tänkte Bizy eller Z som han kallades av den inre kretsen på hur han skulle kunna bli vän med Guld-lock eller Curly som han själv föredrog att kalla henne. Han ville hålla sig väl med Curly. Hon var en värdefull medarbetare som charmad alla med sin speciella kazakiska accent som lät lite rysk i Z:s öron

Bizy ropade på den rödhåriga Hälsa: "Är du gullig och ringer upp Curly på Walkie Talkin?
"Skall bli svarade Hälsa alert och inom en minut var Z och Guldlock ensamma i Avokadohörnan.
"Hej,Curly sa Bizy och gave henne sitt allra varmast leende?
"Hej, Z, was är det frågan oms?"
"Jag vill först säga att jag förstår att du reagerade som du gjorde när det gällde Poca. Jag skulle också bli svartsjuk om jag slogs om en man som mig som är så nära oemotståndlig som man kan komma.
"Ja taxar så mycket för förståelsen" men vill samstidigt säga att jag har lite för mycket humören ibland. Så är det ofta för kazakiska kvinnor och jag har dessutom vuxit upp i Uzbekistan och min pappa är från Turkmenistan så det kan bli lite mycket humören ibland.
" Jag tror jag förstå," sa Bizy och såg ut som ett enda stort frågetecken
Jag förstår och jag vill gottgöra det här. Jag vet att du vill bli nummer ett bland mina sekundärrelationer och jag har nu kommit fram till att jag skall ge dig en chans.
"En chansen" Verkligen sa Guldlock och rodnade som en nyupptagen rödbeta.
"En chansen, just det ," upprepade Bizy. Jag vill åka bort med dig. Jag vill bo på hotell och du skall få ligga i egen säng t o m.
"Det sistan var inte så nödvändisch men tack ändå. Vart skall vi åka?
"Vi skall åka till Clarion hotell här i Gävle och vi tar en taxi från din lägenhet på Brynäs för att det skall kännas lite längre och mer högtidligt.
"Ojsan, ojan, nu blir jag verkligen förvånaden. De låte mycket spännande. Kommer jag att få badrock?
"Ja det kommer du att få och även låna en baddräkt av min dotter storlek 38 så det är klart och färdigt. Öl i bastun blir det också eller Loka Citron om du hellre vill ha det.
"Oj, men var rolisch. Vilken kulen idéen. Vad skall vi diskutera då?
"Vi skall diskutera personalrabatter för dig på lunch och middagsmat och vi skall diskutera din och min relation och vad vi kan tillåta oss och inte i den vägen.
"Oj, vilken hög mysen-faktor den här trippen kommer att få, känner jag på mejs redan nu.
"Ja, jar har suttit här och klurat en hel halvtimma hur vi skall lägga up det här programmet och det kommer även att ingå kvällens tips samt ostbricka efteråt och du
får dricka hur mycket läsk som du vill.
"Du slåt verkligen på storten. Då skall jag gå ut och köpa mig en fin klänning när jag slutat idag så jag har någon trasan att ta på mig.
"Gör gärna det. Tack för att du kom. Du får pussa mig på kinden om du vill men bara en puss och inte för blöt.
Det tog bara några sekunder innan Guldlock som hade väldigt dåligt närminne kysste Bizy rätt på munne och sean sprang ner för trappan i ett gläderus.

To be continued

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar