tisdag 15 december 2009

15 december 09

Till distriktschefen Christina Blackmon

Tack för din kommentar. Jag kommer under dagen att inkomma med en formell
begäran om att du vidtar disciplinära åtgärder mot K.
Hon har varit förfärlig att ha kontakt med tidigare men nu slår hon alla rekord när det gäller
att visa att hon varken tycker om undertecknad eller mitt ombud. Tycker hon om sitt jobb kan man undra?
Det är en sak att diskriminera ombud och utse biträde hipp som happ men det är en helt annan sak att
dessutom vara arrogant och springa efter ny handläggare när man suttit och lyssnat på hennes spydigheter
och direkta felaktigheter under el halvtimma. Men jag återkommer. Var så säker.
För övrigt så anser jag att personalen i Gävle-bortsett från K-normalt sett är bra att ha att göra med under ordinarie process
så det kan ju du särskilt notera. att man krånglar till det med fullmkater helt i onödan-som skedde ganska nyligen är en annan sak och det var
inte K utan TD! som för övrigt är en sällsynt trevlig medarbetare. Jag har också alltid uppskattad A H om vi nu
skall vara extra artiga inför julen.

Gävle den 15 december

Tryggve Emstedt


-----Original Message-----
From: Christian Blackmon
Sent: 2009-12-15 08:08
To: tryggve@emstedt.se
Subject: [Tryggve Emstedt] Ny kommentar på TIO DAGAR TILL JULAFTON.


Christian Blackmon har lämnat en ny kommentar till ditt inlägg "TIO
DAGAR TILL JULAFTON":

Tryggve
Det kanske är mycket begärt från dig, men jag ber dig att hålla dig
åtminstone i närheten av sanningen.

Jag anser att användandet av en publik blogg för att driva sina
hjärtefrågor innebär ett ansvar. Att urskillningslöst trumpeta ut sin
egen verklighetsuppfattning och anpassa sanningen till det som passar
en själv är varken seriöst eller rätt.

Som företrädare för en myndighet har jag inte lyxen som dig att dribbla
med uttalanden som tangerar till personangrepp. Som person är det
heller inget jag skulle ägna mig åt. Jag tycker dock att det är mycket
upprörande att läsa hur du skriver om mina medarbetare.

Ditt korståg mot Migrationsverket är känt sedan länge och din retorik
rörande detta är oförändrad. Det är när du slirar med sanningen och
riktar din udd mot enskilda medarbetare som jag tycker att det blir
osmakligt.
/Christian Blackmon



Upplagd av Christian Blackmon för Tryggve Emstedt den 15 december 2009
08.08

4 kommentarer:

  1. Utan att kommentera detta enskilda ärende, vill jag dock lämna kommentarer kring mina egna erfarenheter. Även om den absoluta majoriteten av Migrationsverkets handläggare ger ett professionellt och bra intryck, finns det dock anledning att se över hur asylsökande och deras ombud bemötts av Migrationsverket. Detta rör sig inte om det personliga bemötandet, som jag i regel inte har någon anmärkning på, men mera inställningen till den asylsökande och dennas ombud.
    Min erfarenhet inskränker sig till Göteborg, men jag kan föreställa mig att liknande problem uppstår på andra ställen.
    I den nya processordningen har Migrationsverket utredningsansvaret, men vid ett överklagande blir Migrationsverket motpart i en två-partsprocess.
    Även under de olika utredningarna som låg till grund för den nuvarande processordningen fanns det frågetecken kring Migrationsverkets dubbla roller.
    Jag känner mer och mer att den asylsökande och dennas ombud blir bemött som motpart redan vid Migrationsverkets utredning. Och detta är inte enbart något jag ‘känner’, men också något som i praktiken kan ses vid urvalet av t.ex. landrapportering som Migrationsverket använder i ärendet, vilka frågor som ställs till den asylsökande och utformningen av besluten.
    Det finns enligt min åsikt anledning att se närmare på den första delen av processen och se över hur en sammanblandning av Migrationsverkets olika roller kan undvikas.

    Poul Sanver

    SvaraRadera
  2. Utan att veta allt för hur allt går till så har jag förstått att MV har mycket svårt att skilja på Ärenden och dess företrädare. I mina ögon/öron framstår MV som en organisation som arbetar med personliga påhopp samt inte ser till Den asylsökandes bästa eller sämsta. Personliga värderingar går före lagen och man gör i princip precis som man vill. I folkmun kallas dessa personer för Svin. Jag ska inte säga att det är så men jag har fått så många historier berättade och både utifrån och från jobbande inom MV så jag kan inte ha fel.

    SvaraRadera
  3. Hej,Poul" Tack för din kommentar.
    MV har ett otroligt attitydproblem. Man är inmålade i ett hörn och inbillar sig att man är något helt annat än vad der verkar. Ungefär som en fågel Fenix med brända fjädrar men det hindrar ju inte att det kanske går att bygga upp något fungerande med tanke på att man trots allt har en hel del hyggliga medarbetare, även om personalomsättningen är förskräckande.
    Vi får väl jobba på med våra ärenden och hoppas att MV inleder operation "Sanering" under nästa år. OM SJ kunde rycka upp sig så otroligt och bli av med alla sina sura konduktörer så kanske det trots allt finns hopp även för den här "Dinosaurus-organisationen" i väntan på att kometen kommer i deras väg-var det inte så D försvann eller var det en jättemeteor som krossade livsbetingelserna?

    SvaraRadera
  4. Bra skrivet! Gratulerar modigheten av denna sidans både webmastern och deltagande. Men det finns flera orättvisor liksom ovan-avslöjat fall! MIGGAN slår rekord ---i antalet ertappade. MUTOR, vad annars?! Visst; igenkänd... Jo, hon&hennes samverkande offrar flera på olika sätt, inte minst fifflet... denne Bakir tvingar min tjej också att vara gratis städare i sitt bolag säte i Sollentuna sitter Fadime Bakir som styrelseledamot medan Bakirs manliga samverkande trakasserar/utnyttjar min tjej i alla...(fruktansvärt...kan inte ens avslöja...) vi tvingas ständigt att blunda för oegenligheter.. annars skulle jag inte få TUT, mina anhöriga också riskerade vi att missa arbetskraftsinvandring 7 AT-UND på LMA-kortet som alla drabbade förstår väl... ... Kära Svenska samhället: synskadade ni allihop??? titta på vårat LMA-kort och fråga vad 7 AT-UND innebär, hur beviljas detta undantag om min tjej inte skulle acceptera deras........krav.......... vi gråter nu dag och natt.......hurdan slags barn skaffar vi i detta läge.............hjäääälp, snälla!

    N. Yanikyan

    SvaraRadera