söndag 6 december 2009

2: a ADVENT

HELGSÖNDAG

Är det inte alltid helg på söndagar undrar den uppmärksamme läsaren?
Nj. jag tycker inte det. Förr i tiden under si så där 10 år arbetade jag i vart fall halv dag på söndagar och nu när jag inte gör det känns det verkligen som helg. Jag tror att det är väldigt viktigt för kroppens återhämtning att vila inte bara en utan
två dagar. Om det sedan är just på helgen låte rjag vara osagt men i vart fall två dagar i rad. Mycket skönt och angenämt.
Sonen kom inte hem i helgen så det blev hel helg i Söderhamn hos en illamående "särling".
Det blev också fika på Rådis hos "Duracellkaninen" Lisa som alltid är lika pigg och glad men i dag var hon lite avslagen för hon och hennes arbetskamrater hade gjort slag i saken ( ordvits eller försökt till) och hade gått på O Learys och ätit.
Var där förra helgen som hastigast och tog en eftermidagspilsner-borde ha frågat efter en kalorisnål variant; det jär visst finnas sådana som heter Hansa-och tyckte att stället inte alls var dumt.
O Learys är en "Franchisefirma" som ägs av innehavarna men man betalar för ett koncept som bl a innefattar att det skall vara grönt och brunt genomgående på stället och sedan är det väl sporst som är en gemensam nämnare. Tydligen har man
"after work" där mellan 16 n00-18 00 på fredagar. Vi kan väl synas där nästa fredag Andersson om vi inte är upptagna då vill säga.

ALL BLI SLANK ( som en förlusttyngd Swedbank)
Det tycker jag absolut att vi skall sträva efter och jag tror att det räcker med 5 kg Andersson för att vi om möjligt skall bli än mer attraktiva än nu. Mina 95 pannor bör gå ner till 90 men inte så mycket mindre. Jag har fått uppgift om att jag har extra tungt skelett och då behöver man inte plåga sig lika mycket som eljest

BOENDEFORM
Har man inte barn ihop eller barn där man fungerar som en psykologisk förälder då tror jag absolut på särboinstitutet. Däremot tror jag mindre på det här med "Säl-bo" dvs att man sällan bor hos varandra och sällan träffas. Det har jag sett på nära håll och det verkar inte heller vara så lyckat. Skall man vara särbo och inte bor på samma ort då inbillar jag mig att man i vart fall måste få en liten garderobsyta så man slipper släpa kläder hela tiden för det kan ta musten ur en.

MOTION
Jag har ´cyklat en dryg mil och hållit på en halvtimma så där försvann nog ett hg eller två. Det sägs att man skall gå ner 0.5-1 kg per vecka om det skall bli en bestående viktnedgång så om jag cyklar tre gånger i veckan och promenerar minst en timma ytterligare två gåänger på en vecka samt ger faen i agtt ta om och dessutom väljer kalorisnål öl så borde det gå.

KAFFE
Det är inget fel på smaken på kaffet på Rådis men det blir ljummet lite för snabbt så en perculator eller ny kaffemaskin tror jag inte skulle vara fel. Det är härligt att fortfarande kunna spela på jukeboxen men byt ut lite skivor vet jag.
Mysfaktorn är fem-den saken är i alla fall klar och vattenpelaren är en höjdare. Att sedan gå på miniutställning i anslutning till fikandet är ju fantastiskt trevligt.
Just nu hasr man underbara fotografier från lofoten till inte särskilt stora pengar. Från 200-500 kr om jag förstod det hela rätt.

EN TIGANDE TIGER
Nu har visst Tiger Wood glömt att ta fram stora plånboken för nu har han plötsligt 9 älskarinnor på halsen från de sista åren. Är karln sexatlet eller bara allmänt omdömeslös? Kanske blir det svärmor som talar ut om det istället för de apatiska barnen. Bra inlägg från dig-läkaren-häromdagen. Om jag orkar skall jag skriva en debattartikel om Barbro och hennes "Haj-fenssoppa" apropå ett väldigt bra program i går om utrotningen av hajar.

Ha en riktigt skön söndagkväll och missa inte Playa del Sol och Parlamentet ( fast det sista vet jag inte om jag tycker-vissa gånger är det erbarmligt.

SKRIVFEL
Om det nu är stavfel i denna text är det inte medvetet. Texten är fruktansvärt liten och jag kan inte ändra typsnitt när jag "Bloggar"-hemskt ord. Kan man inte byta till Ord-i-nera efersom man skriver ner ord? Om svar anhålles (OSA) säger jag innan jag går till en illamående Åsa.

3 kommentarer:

  1. Ledighet är viktigt men vad är KONSTEN... Hur tar man ledigt om man är stressad och har massor att göra. O Learys låter trevligt men jag har nog inte tid. Vore Roligt om det skulle kunna bli ett helt gäng varannan fredag eller så.

    SvaraRadera
  2. Hej Tryggve "Don Quijote" Emstedt!
    Jag läst för ett par veckor sedan att du skulle börja med arbetsrätt och började då fasa över vilken skada du skulle kunna göra inom det området. Ärligt talat Tryggve så trodde inte ens jag i min vildaste fantasi att du skulle på bara ett par veckor få all personal på Ericsson sparkad...Jag har själv lite svårt för SJ så kan man anlita dig för lite skadereglering.

    Jag ska till O´learys på fredag för en after work öl så vi kan dra detaljerna då.

    Puss på ditt Rosinante huvud

    SvaraRadera
  3. Hej,Jimmy! Det är klart vi skall ta en öl på en fredag om du kan slita dig från ditt snus och mus-icerande med alla vinylplattor.
    Annars får du väl smita ut när turturduvan (TD) till fru har somnat tillsammans med sonen.

    Tänk Mr And att jag var så dum så att jag avslöjade det där med arbetsrätt men jag håller med: tänkt att Ericsson krokna bara för därför.
    Chefens uttalande om nedläggning är ju rena "svanesången"

    Tar gärna en öl på fredag. Tror att det är gränt. Ring mig på 0702 462682 så bestämmer vi. Åker du 15 57? elelr 16 15.
    Jag försöker nog ta 15 57-tåget.

    Vi höres. Roligtatt du hör av dig

    SvaraRadera