torsdag 31 december 2009

GOTT NYTT ÅR

Nu är det inte många timmar kvar på det här året. Snart skall vi lära oss att skriva 2010 istället för 2009. Det brukar ta ett tag innan det sätter sig.

POLARKYLA
Det är kallt i Gävle och kallt i Söderhamn. Ligger runt 15-20 grader. Just nu snöar det i Söderhamn.

LUNCH
Blev ingen lunch på BB i dag men jag får ändå passa på att tacka samtliga medarbetare på den "vidbrända" bocken att maten har varit osedvanligt bra under året som gått och förhoppningsvis lika bra nästa år.

MIN MAT
Med tanke på att jag väldigt sällan eller aldrig använder kokbok så måste jag väl anses vara en osedvanligt bra kock-någon emot. Skojar bara. Jag tycker om att laga mat och tycker att jag är ganska bra på att krydda men tyvärr får jag nog bara en styv trea för min matlagningskonst. Julia och hennes mor tyckte i alla fall att min köttgryta smakade bra idag.

BLOGGNING
Intresset för bloggning verkar vara extremt dåligt just nu. INte ens Jim Jasmin bloggar med mig. Svagt. Jag får i alla fall tillönska dig och Timmy och Sanella ett riktigt gott nytt år. Samma lika till Tom Trana som är i London.

Ha det riktigt bra till dess det kommer direktiv om annat och tack för det år som gått. Tack peter och Mikaela.

3 kommentarer:

  1. Gott Nytt År från södra delen av landet! Här är kallt, vacker rimfrost ute och för en gångs skull inte mycket blåst.

    SvaraRadera
  2. I morgon kan du komma förbi och hämta upp mig innan lunch så får du ca 150 meter extra promenad till Gävles bästa Lunch hak Brända bocken. Tänkte även passa på att sprida lite reklam i din blogg. I morgon är det den stora dagen då min affär öppna (Gefle Recordstore) inklusive kontoret för de som vill diskutera webbsajter med mig. Ta nu med dig skivor som du vill sälja till mig för JA JA du hörde rätt VI köper och säljer CD och LP. Vises på BERGGRENSKA GÅRDEN GEFLE RECORDSTORE

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år. Vad har hänt med dina ordinarie mailkontakter, Birgitta? Vi kan ju inte låta bloggarna få veta allt som vi skriver om i lönndom.
    Har Ni fortfarande snö i Skåne?

    SvaraRadera