måndag 21 december 2009

DAN FÖRE DAN FÖRE DOPPARDAN

21 DECEMBER
TRE dagar kvar-blir det dan för dan före doppardan-nej det måste väl vara ett "dan före till"?
Härligt med snö i Söderhamn och Gävle men nu räcker det ett tag. Måste väl vara minst en halvmeter nu i Söderhamn och det blir mer och mer jobbigt att bli av med snön.
Tydligen riktigt snökaos längs E- 4:an Liljana och Billy Joel fastnade i Töönebro så jag gick miste om god julgröt-tråkigt.

LUNCH
Blev bjuden på lunch på "Greken" av Jörgen. tack för det. Tyvärr var inte min rätt särskilt kul. Wienerschnitzel som nästan bara består av ströbröd är inte kul och dåligt varm dessutom. Inte mer än 2 "Akropolis" för den lunchen. Saknade Brända men det blir till att ta skadan igen i morgon hoppas jag.

JULKLAPP
Fick julklappar igår av Cissi och Daniel och idag blev det utdelnin igen. Vilket flyt. Jim Jasmin hade köpt min favorit "Faktakalendern" så att jag kan plugga nobelpristagare i litteratur mm-tack för det. Dessutom ficn choklad av Jörgen-stort tack.

MUSIK
Bryan Ferrys Bob Dylan-tolkningar som kom förra året är inte alls dumma om man inte vill lyssna på Sissel hela tiden.
Lars Winnerbäck är också bra.

I STORA VÄRLDEN
Snökaos i Sverige-inte bara i Söderhamn/Gävle.

TROLLHÄTTAN
Bedrövligt att det inte skall gå att få till ett avtal så att någon bit av fabriken
skall kunna bli kvar. Så där är det med utländska intressen i svenska företag. Inte alls bra. Å andra sidan såg vi ju vad som hände med Ericsson så man skall väl inte säga för mycket. Bort med storföretag. Man blir alldeles för beroende. Bättre att satsa på småföretag.Så små att de kan vara löntagarägda eller kooperativa. Företag som man kan lita på och som inte bara har snöd vinning som måttstock för sin existens.

NU VÄNDER DET-vi går mot ljusare tider både bokstavligt och filosofiskt.

ISRAELS ORGANSTÖLDER
Israel skapar stor hullaballoo och diplomatiskt debacle med Sverige rörande organ men nu visar det sig att man under en följd av år tagit hud och hornhinnor och säkert mycket annat från "fienden". Ett skammens land utan några gränser.
I vart fall jag tänker att undvika allt jag vet kommer från denna pseudodemokrati.
En "Fosforbomsdemokrati".

Klockan är mycket. det är dags att sova. Sov så gott så hörs vi i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar