fredag 25 september 2009

FREDAGEN DEN 25 SEPTEMBER

KATTERNA
Katterna har hållit sig lugna i natt och inte haft några "kavalleriövningar" i Julias hall. Skönt. Ännu skönare när de blir "torra" men det slipper ju jag bry mig om.

LYS OCH BISTÅND
Lys och Jessica har fått bistånd av Söderhamns kommun bara för att Migrationsverket ( MV) vägar betala till mor och dotter. MV:s allmänna uppfattning är väl att man skall tigga eller svälta ihjäl. All heder åt kommunen och all skam åt Lars Fredriksson och hans chef Lars Ulander på MV i Söderhamn.
I ett annat ärende som rör annan person som kommit tillbaks till Sverige precis som Lys och Jessica så är det däremot inga som helst problem att få bistånd. Man undrade just om Vasily -som han heter-skulle ha eget boende eller erbjudas lägenhet. Kan skillnaden vara att Jessica och Lys kommer fårn Afrika och Vasily från Ryssland eller är det bara ren klantighet från Söderhamsnkontorets sida? Likhet inför lagen har väl aldrig MV hört talas om antar jag
Jag lovar att hålla er underrättade om vad som händer.

TVÄTTSPRIT
I sin iver att tvätta sig för att undgå svininfluensan så har handspriten börjat brinna någonstans uppe i Norrbotten-förmodligen Svartlien.
Man skall vara försiktig med sprit och rådet om varannan vatten är nog alldeles utmärkt.
Själv äger jag inte ens tvättsprit men jag har ju alltid lite årgångssinglemaltwhisky och det går kanske lika bra.
Apoteket har inte hört talas om det hrä med självantändning tidigare men det har brandkåren-från Norge. Tänk att norrmännen alltid skall vara värst. Jag har hört att handsrpit och hembränt är samma sak men där är jag osäker??

ONANS SÄD
I bibeln står där hur onan spillde sin säd och därmed blev ej hans fru gravid och brorsan fick hoppa in i stället. Det är ju en sak men att sitta och köra lastbil och leka med sig själv och köra in i mitträcken det är faen så mycket värre. Händerna på täcket resp händerna på ratten är fortfarande ett råd att ta till sig uppenbarligen.

BOLLNÄS
Bollnäs skall tydligen satsa stort mitt i stan och någon arena var väl också på gång. Härligt med initiativ. Det är väl nu man skall satsa så att man kan bygga sig ut ur lågkonjunkturen. Gör man det behöver färre personer hamna i det förhatliga spriträsket dessutom.

ERKÄNNANDE GÄLLANDE LATTEN
Jag erkänner härmed, på förekommen anledning av att docenten Lars Ekstrand ville att jag skulle erkänna att jag i grunden är serifiguren Steve och att jag hatar livet och mina klienter.
att jag inte är Steve och att jag tycker att Steve är en tragikomisk figur som måste vara tragisk för annars behöver han ju ingen behandling av Julius Arvén. Det är det som är själva pudelkärnan och det som berättigar till alla råd rörande litteratur. De råden är fortfarande lika aktuella. Jag erkänner att jag älskar livet och att jag ständigt är en duracellkanin som inte har tillstymmelse till att ha lessnat på klienter. Det är ju de som gör att jag kan leva ett dräglig liv om en ej i stort överflöd. Det behövs inte om man inte har dyra vanor. Jag köper mycket mindre Single Malt Whisky än Steve och jag köper inte på Absint. Det är jag för snål för. Det är roligare att få whisky i presnet/julklapp av Julia och Larry och Lilian och andra välgörare. Sedan räcker ju w hur länge som helst eftersom man dricker så lite vid varje tidpunkt.
Jag är fortfarande oerhört förvånad och besviken över att "Latten" inte är slutsåld på i vart fall Akademibokhandeln och för att råda bot på det så delar jag ut en trisslott till de som köper en bok fr om idag och under kommande vecka. Det ingår dessutom en dedikerad bok.
Jag kan också avslöja att mina blodvärden och andra värden är mycket bra medan Steve har usla värden och är fet och tunnhårig. Inte ens det kan jag ståta med men det kan många andra i min aktningsvärda ålder.

2 kommentarer:

  1. Själv sitter jag och undrar över lämpligheten i att ett offentligt biträde namnger sina klienter i sin privata blogg. Jag tycker att det känns både olustigt och oprofessionellt.

    Barba non facit philosophum

    SvaraRadera
  2. Härligt att det börjag bli lite action på bloggen. För övrigt känns det fakiskt lite så som du skriver att Bollnäs är en kommun som gillar att utvecklas. I alla fall de delar jag hört om.

    SvaraRadera