onsdag 30 september 2009

ONSDAGEN DEN 30 SEPTEMBER

LUNCH
Har ätit lunch på tjusiga lunchrestaurangen på Flanör. Mycket bra. Kan livligt rekommenderas.

LUNCHSÄLLSKAP
Man får leta efter bättre lunchsällskap än den spirituelle språkdocenten Hans Rudsänger på
Högskolan i Gävle. Har fått många värdefulltips om kommatering och inskjuten sats etc inför mitt kommande bokprojekt "Medan Bocken ( obs ej boken) Brinner"

MJÖLK I SKOLAN
Tänk att det går att tänka tanken att man skall spara in mjölk till skolmaten-fy faen vad trist.
Eftersom vissa kommuner är mer är låghalta så skulle vi egentligen ha ett 90-konto även till kommuner i kris ( man´har ju det till världesn barn etc) och det skulle då gå att SMS:a "Mjölk och plötsligt hade man via sin telefon beidragit med ex 10 kr till "Mjölkkontot". Kommuner brukar vara bra på att mjölka sina kommuninvånade så det här är ju ett sätt att åstadkomma frivillig mjölkning.
Vad kan man spara kan man fråga sig. Man dricker i snitt 1,8 dl per barn och dag och avrundat 1 liter i veckan och ca 40 liter om året som kostar ca 300 kr. I Gävle skulle det alltså kosta ca 4.5 miljoner om vi antar att det finns ca 15 000 elever. Det kanske finns något färr men då kan vi räkna några dagisbarn istället. Inte kan det vara omöjligt att få ihop en sådan siffra med lite knapptryckningar.

BOKTIPS
Jag har nu läst Jan Guillou nya och den var mycket bra. Vilken kille. Hur han kan skriva och hur han klarat motgångar.

JIMMYS COMEBACK
Jag hoppas mycket på Jimmys arbete med sin comeback och räknar med ett riktigt bra resultat innan veckan är slut.

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas oxå väldigt mycket Även om jag redan vet att det kommer att bli succe. :) Det kommer väl bli en uppsving för Söderhamns advokater nu när det eldas hej vilt runt söderhamn.

    SvaraRadera
  2. Det konstateras återigen att du inte har svarat på frågan om lämpligheten i att som advokat, namnge sina klienter på den privata bloggen.

    SvaraRadera
  3. Hej,Jimmy! Det är härligt att du har inställningen att det blir succé. Då kommer min satsning på dig att gå hem hoppas jag.
    Jag läste om dig i Söderhamnskuriren igår men där stod det inget om din huvudsponsor. Uselt. Skärpning

    SvaraRadera
  4. Hej,Anonym!
    Jag anser att jag svarade i går men jag kan svara igen att så länge som ett ärende är offentligt och genomventilerat så är det inte fel att skriva om personen i fråga på min blogg. Om du har en annan uppfattning så får du välk redovisa för det och plocka fram lagstöd eller motsvarande. Tycker du att Leif Silbersky och andra gör fel när de redogör för sin klients uppfattning och det är till deras klienters fördel? Jag begriper inte vad du är ute efter. Jag begriper inte varför du blandar in latin på den här sidan. V g översätt det du hittills har skickat så att alla kan njuta
    av dina förmodade visdomsord. Om du inte skriver på ett språk man förstår så kommer jag inte att kommentera dina inlägg.

    SvaraRadera