torsdag 17 september 2009

Torsdagen den 17 september

Att vi går mot höst är alldeles klart men det gör inget för Julias plommon är söta och goda och kattungarna är gudomliga men börjar bli bråkiga även på natten.

ATT BLOGGA
Jag försökte få Jimmy att beskriva hur man skall blogga men han verkar bara ha skickat informationen till mig och inte till bloggen och honom skall man sponsra.
Nu vill han också bara äta på Gävles bästa lunchrestaurang-Brända Bocken vilket är malligt och dyrt för mig och Tom Trana. Där rök pengen till Aftonbladet. Nu måste jag läsa den på bioblioteket.

UPPGIVENHET
Det är så få som bloggar så blir det ingen bättring så skall jag hungerstrejka till dess att det blir ändring och om inte Julia snart går in och bloggar skall inte "Sockerråttan" få en enda munk den här veckan.

LÄSTIPS
Guillous nya har passerat mitten och blir bara bättre. Kan rekommenderas.
Inom kort skall jag ge mig på Paulo Coelhos nya.

GRININFLUENSA
Nordins son är tydligen ledsnare än vanligt och hars förmodligen drabbats av "Grininfluensan."

NY SKÄRM
Om bilden är lite grynig kan det bero på att Tom Trana har installerat en ny skärm

3 kommentarer:

  1. Hmm... Såg en sak som genast fick mig att skriva, IGEN :). Paulo Coelho är min verkliga favorit och vägledare.
    Om det är Brida du pratar om så kommer du inte att bli besviken.
    Hej igen.

    SvaraRadera
  2. Hej,Carpe Diem! Vad roligt att du skriver igen. Jag glömde tacka för förra inlägget. Tackar och bockar för det och för det här.
    Jag har precis börjat läsa den allra senaste av Coelho och den heter "Segraren står ensam" och jag skall återkomma när jag läst lite i den.
    Brida är bra. Jag har nog läst allt av Coelho tror jag och det mesta gillar jag. Han är en "djuping" som skriver begripligt och mig veterligen är det inte så många som skriver som han.
    Vi hörs hoppas jag.

    SvaraRadera
  3. Jag bara älskar hans böcker, man lär sig något nytt i varje bok, eller blir påmind om saker som man kanske har lagt lite åt sidan men som åter får ljus. Jag tackar dig för tipset om den nya boken, den är snart införskaffad :).
    Mina kollegor på jobbet pratar om något tv-program som handlar om några hemmafruar, som bara måste ses.. Jag vet inte alls vad dom pratar om, där är jag helt borta, men jag vet att jag inte kommer att titta på det. Istället så kommer jag att förgylla min kväll med att först ta en härlig höstpromenad och sen avslutar jag den med att försvinna in i bokens värld.
    Jag är nog en drömmare men det är den jag är.
    Jag drömmer om en värld i rikedom och överflöd - av kärlek, av omtanke, av möjligheter, av liv - där rikedomen börjar inne i människan och hennes hjärta. En värld där vi får vara och visa oss sårbara utan att bli dömda och kritiserade för det. En värld där vi får vara starka och gudomliga i vår utstrålning. En värld där vi inte behöver krympa oss själva för att passa in i för "trånga" familje- eller kulturella mönster. En värld där vi lever i sanning. En värld med människor med en Hel Ande.
    Jag tror att vi kan skapa en sådan värld genom att välja det och valet börjar hos var och en av oss.

    Opps.. nu fick tydligen tangenterna ett eget liv :).

    Tack igen för boktipset.

    SvaraRadera