måndag 14 september 2009

Måndagen den 14 september

Halva september har snart gått i den bästa månaden på året. Det har varit en fantastisk helg då jag inte bara lyckats hitta kantareller på flera olika ställen nära Söderhamn utan också hunnit gört innertaket i Julias "Bodega" som nu kommer att vara "fritidsgård" för snälla grannar och andra på Öster.
Vädret har varit helt fantastiskt så att man kunde sitta ute utan problem och att cykla i Söderhamns vackra omgivningar är inte det sämsta.

BESKÄFTIGA MYNDIGHETSPERSONER
De som arbetar på en myndighet är precis som du och jag det är bara det att de kan ta semester år ut och år in utan att bekymra sig för de får semesterlön och vanlig lön. Vi andra dödliga -egna företagare- har ett helvete att få likviditeten att fungera. Förra sommaren fick jag ex sommaren förstörd p g a att Migrationsverket ( MV) la om sina rutiner så att man inte längre betalade när man lämnade in sin faktura utan när man beslutade och beslutade under sommaren gjorde man i stort sett inte. Det innebar ett bortfall på närmare 100 000 kr. MV struntar väl högaktningsfullt hur det går för offentliga biträden. De skall vara glada för att de någonsin får betalt.
Tack MV för att Ni finns och för att Ni alltid kan hitta den sämsta möjliga lösningen för alla som kommer i Er väg.
Anna "det borde du veta " Högberg är tydligen en av få som läser min blogg och det är trevligt men just uttrycket" det borde du veta" är något som får mig att tända på alla cylindrar. Vem faen är du som tror att du vet vad man skall veta och inte veta. Det jag tror mig veta det är att Förvaltningsprocessenheten i Solna inte driver ett mål om inte ni i Gävle tagit initiativ till det. Om du som beslutsfattare i Gävle inte vill överklaga så är det knappast någon som tvingar dig men tala nu om hur det är för det är inget som jag har sett några pressmeddelanden om. Så här gör vi på MV när vi skall överklaga. Så här går vi till väga och jag vill att Ni som läser det här bekräftar att Ni fått den här informationen och har förstått den.
Om det var på det sättet så borde jag kanske veta men inte annars. Om du syftar på att det är förvaltningsprocessenheten i Solna som driver Era mål i domstol så vet jag det. Det borde jag veta och det vet jag för jag har aldrig sett att du blivit utsedd till processförare.
Att sprätta omkring sig som en tupp på en gödseltack att "det borde du veta" kan straffa sig och
det stinker om en sådan replik. Du är en av få vettiga människor som jag stött på hos MV och därför är det extra viktigt att du är mer precis i dina kommentarer än bara allmänt beskäftig. Det vet jag att MV har som arbetsmetod och man klarar ex inte av att bekräfta mottagandet av en skrivelse och jag ber dig nu uttryckligen bekräfta mottagandet av detta svara och återkomma med information om din medverkan till att ett positivt ärende rörande en barnfamilj med tre barn skickades till Kammarrätten bara för att Ni till varje pris skulle komma fram till om Länsrätten var för snälla eller inte. Fy faen vilken moral. Usch.
Jag väntar med intresse på din kommentar och ditt ansvar för att det här fallet kom vidare till Förvaltningsprocessenheten i Solna.
Jag tvivlar dock på att du orkar svara. Det är ju det vanliga sättet från MV att besvara kritik.
Migrationsverket har för den här familjen och såmånga andra blivit "Misärverket". Jag tycker Ni skall byta namn så att allmänheten får veta vad det är för verksamhet Ni ägnar Er åt för dyra skattepengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar