onsdag 25 november 2009

Ännu en dag

Ännu ett dag går mot sitt slut. Kl börjar närma sig 23 00 och det är först nu som jag har tid att skriva.

KURS
Varit på kurs i arbetsrätt Stockholm. INte alls så dum. Det var en advokatkollega som höll i kursen. Skall försöka satsa lite på arbetsrätt för att komma ur tvångströjan-utlänningsrätt. Det går ju bara inte att hålla på med så här vettlös juridik. Hur är de människor skapta som kommit på den här lagstiftningen och till det tillämpninge. Att laga mat på ommald och förstörd köttfärs vet man inte fungerar men det tycks vara omöjligt att använda "hövet" när man skall skriva lagtext i utlännings och migrationsfrågor.

NYTT AVSLAG
Jag trodde det var ett skämt när Migrationsverket inte stoppade utvisningen/deportationen av 4-åriga Jessica som är född i Sverige och hennes gravida mamma Lys. Jag var övertygad om att när ärendet kom till Länsrätten i Stockholm skulle förnuftet segra MEN det finns inget förnuft där heller.
Inte nog med att man dragit in nästan alla muntliga förhandlingar och sett till att arbetstiden för ett överklagande skall ta ett år eller mer i normalfallet. Till det kommer att även Du min Brutus anser att fyraåringar som fått Malaria skall skickas tillbaks till Kongo där hon FICK Malaria och hon skall åka med sin mamma som är gravid i sjunde månaden. Var finns de politiker som vågar stå upp och säga att det var precis så hrä vi ville ha det. Vi är sadister och vi hatar invandrare trots att vi inte är Sverigedemokrater. Precis så här ville vi hade det och det var därför som vi införed begreppet "synnerligen ömmande skäl" och använder man ordet synnerligen så vet man ingen får stanna. Fy faen vad jag hatar usla makthavare och beslutsfattare. Fy faen för denna gemena julhäslning från en DOMSTOL. Inte bara en förvaltning som spelar i Korpserien som Migrationsverekt utan en DOMSTOL. Vart skall det här bära hän? Vill man ha ett nytt Belfast och självmordsbombare mitt i julruschen eller vad är det man vill ha för at tbli nöjda?
"Vem skall rädda Dig Bente från tillvarons hundar" skaldade en gång Ulf Lundell på "Vargmåne" Vem skall rädda oss från MV och Länsrätter, Kammarrätt och ansvarslösa politiker.

APATISKA BARN

Antalet apatiska barn ökar på nytt. Grattis alla Ni som gjoret det möjligt. Ändå något som ökar när så många andra siffror pekar neråt. Grattis också till att antalet feta människor för första gången på länge inte ökat och själv skall jag och min träningscykel tillsammans lyfta bort fem kilo från min oerhärt vackra men något för spolformade perfekta kropp.
Dan G tycker att jag ser ut som en säl men i så fall ser han själv ut som en valross.

FRAMGÅNG
Lena Sanver som är sekreterare i Länderkommittén för f d Jugoslavien har inte bara fått prövningstillstånd i Kammarrätten-vilket är mycket ovanligt-utan också vunnit detta mål. Stort grattis. Måtte detta mål leda till att det blir lättare för apatiska barn och deras familjer att få stanna.


" Frostnätter " av kanske Nordens främsta deckarförfattare, islänningen Arnaldur Indridason är ett klockrent julklappstips. Köp den på Akademibokhandeln om du är i Gävle. Finns väl i varenda bokhanel kan jag tänka.

BOOKS ON DEMAND HAR GIVIT UT MIN "lATTEN" och är väldigt svåra att ha att göra med.
Inget jag kan rekommendera. Försök hitta något annat förlag som inte är lika "malliga" och krångliga att ha att göra med.

ÖSTERNS PÄRLA är en verklig restaurangpärla och har både kinesisk och thailändsk mat till vettiga priser. Åt där idag.


RESTAURANG MASALA
Var som hastigast inne på indiska restaurangen Masala som fått väldigt fint efter ombyggnation och ägarbyte. Nu skallman också vara med i restaurangchansen. Låte rlovande. Måste snabbt skaffa mig ett häfte.

SOVDAGS
Nu är det sovdags. Hoppa satt det går att sova i natt. Det gick dåligt natten som var.
ANG KAFFE
Är det bara Andersson som har koll på kaffet i Gävle. INgen annan som vill tycka till.







LENA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar