tisdag 24 november 2009

En månad kvar till jul

POSTEN
Börjar för det mesta dagen med att gå på posten på Norr och talade med en av de utsökt trevliga damerna där. Hon skulle köpa ingen eller väldigt få julklappar.
Jag kommer säkert att köpa upp emot 50 julklappar och de viktigaste förståss till de fyra bonusbarnbarnen. det ser jag fram emot. Det kan faktiskt bli BR trots att man inte fryser-förstod Ni? Roligt va?
Var med 9:e-årige John på Toys R Us i söndags och kollade in "Tomteverksstaden". Han har jobbat hårt för att fylla hyllorna i år. Snacka om hyllvärmare. det måste bli mycket värme av alla dessa batteridrivna apparater och grejor.

JULSKINKA
När man ser hur usla bönder behandlar sina grisar I SVERIGE så vill jag varken köpa svenskt eller danskt kött om det inte är ekologiskt. Det får bli en sådan skinka i år även om det kostar "fläsk"-rolig igen ( 2 noll)
Inte nog med att bönder skall ha en massa EU-bidrag-de skall dessutom behandla grisarna som svin innan de dödas och inte ens ge dem halm. Detta förbannade vansinne överallt. Är det en epidemi?

PÅ TAL OM
På tal om tal så spöade jag svärfar Larry hårt i pingis i måndags trots att jag inte ens spelade med mitt eget rack och trots att jag inte hade glasögonen på så jag var nästan i praktiken blind men är man gammal pingisspelare så är man. Funderar på att bjuda in Susan Saradon och JO Waldner till "Bodegan" och spela lite hårdare än mot "Larran". Nästa gång skall du få ännu mer smörj om Du vågar ställa upp. Jag sätter 100 kr på en vinst. Du behöver bara sätta emot en tia.

PÅ TAL OM JULSKINKA
När jag växte upp på landet i Västergötland utanför Töreboda så var närmsta grannen Herbert och Britta med sonen Lasse. Man hade inte många grisar men de man hade; hade uppenbarligen ett bra liv till dess de fick hälsa på "slakt och vänner" i de sälla jaktmarkerna där man stötte på sina kusiner vildsvinen.

I dag fick jag sorgebudet att Lasses mamma Britta hade gått bort. Hon hade dock levt ett långt liv; hon var över 80 år och fick vara frisk in i det sista om jag förstod min syster Heidi rätt så trots allt kanske det inte var så illa även om jag unnat henne att bli hundra istället för ca 80-85.

FJANTFÖRVALTNING
Min "Käraste"kamrat inom förvaltningssverige heter som bekant Migrationsverket och anledning till att man inte accepterar en fullmakt på fax efter mailkontakt är "säkerheten".
Skulle det vara ett skämt. Finns det något värre Ebberöds bank än MV när det gäller
säkerhet. För några år sedan blev anställda på MV rika på att sälja Medborgarskap till ryska kriminella med flera och under det här året så har man sålt permanent uppehållstillstånd. Snacka om säkerhetstänkande från "Pellejönsarnas " egen himmel
eller skall man säga helvete.
Ett utlåtande som var helt åt helvete var gen direktör Dan Eliasson:s uttalande nyligen att man nu kan börja skicka tillbaks människor till Gaza. Det är ju så lugnt och fint och harmoniskt där. Hoppas Eliasson flyttar dit själv och åker och Gazar omkring på sin flakmoped där och säljer småsten som kan göras om till byggnadsmaterial när Israel gulliugt nog förhindrar all införsel av byggmaterial. Kan man inte slå ihop MV och den israeliska Regeringen. Det skulle nog bli jättebra.
Eliassons folk tycker att man kan skicka Malaria-smittade 4åringar födda i Sverige till Kongo ( Lys och Jessica) men det vansinnet har jag ju berättat om förut. Kan man någonsin bli förundrad över något som Eliasson och hans "Roadshow" hittar på?

PÅ TAL OM HELVETE
När frikyrkopastorerna i Knutby fick reda på att församllingsmedlemmar levde i synd så uppmanades man att omgående att gifta sig för det gick en "snitslad väg" rakt ner i helvetet för dem som levde i den typen av synd. Fy "Skjut-on" vad fundamentalister kan vara komiska ibland.

GOD TÅRTA
Alvin fyllde nio år i går och hans mamma bjöd på bl a två utsökta rårtor. Tack för dem. Tårtorna hos Jimmy gick inte heller av för hackor när fyllde 30 för några veckor sedan-den clowndräkt som Jimmy hade då gick inte av för hackor och kostade säkert en hacka eller två.

2 kommentarer:

  1. Ja, jag är då fast. Kommer följa din blogg.. men inte för att den är bra och välskriven eller för att dina åsikter är speciellt bra... så ja, resten kan du kanske räkna ut själv. Puss

    SvaraRadera
  2. Tack för denna vänliga hälsning. Det är inte ofta jag får sådana. I min vildaste fantasi kan jag nästan se dig som en slags "Blogg-groupie" Eller ?

    SvaraRadera